لوپز کارو؛ از علاقه به غذاهای چینی تا هدایت حریف استقلال/ منتقد کارلو آنجلوتی در راه تهران!

شنژن آخرین تیمی است که لوپز کارو کاندیدای احراز سرمربیگری استقلال روی نیمکت آن نشست.

به گزارش مشرق، باشگاه استقلال صراحتا اعلام کرده که لوپز کارو سرمربی اسپانیایی که سابقه هدایت رئال مادرید را هم دارد به زودی برای حضور در تهران و بررسی شرایط استقلال سوار هواپیما خواهد شد. البته نشستن روی نیمکت رئال مادرید اتفاق بسیار مهم و بزرگی است که برای تعداد محدودی از مربیان جهان رخ می دهد ولی نکته مهم اینجاست که این مربی بالغ بر ۱۶ سال پیش روی نیمکت رئال مادرید نشست و طی چند سال اخیر اصلاً کارایی لازم را نداشته است.

کار کردن در تیم های مطرح

لوپز کارو مربیگری خود را از سال ۱۳۷۱ شمسی آغاز کرد و تیم لبریجانا اولین تجربه در این عرصه محسوب می‌شود. او تا سال ۲۰۰۰ میلادی هدایت هیچ تیم بزرگی را بر عهده نداشت اما در آن سال روی نیمکت مایورکا نشست و پس از آن هم رئال مادرید، راسینگ سانتاندر، لوانته و سلتاویگو تیمهای باشگاهی دیگری بودند که او توانست روی نیمکت آنها قرار بگیرد. لوپز کارو همچنین به مدت دو سال از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ سرمربی تیم ملی امید اسپانیا هم بود.

سفر به آسیا

این مربی اسپانیایی در آسیا هم سالها کار کرده و اتفاقاً هدایت تیم هایی را برعهده داشته است که بعضی از آنها به مصاف استقلال نیز رفته اند. لوپز پس از یکسال تجربه ناموفق در هدایت تیم ملی عربستان سعودی، به مدت دو سال تیم نداشت و بعد ازآن عمانی‌ها سراغش رفتند. یکسال در کشور همسایه جنوبی ما مربیگری کرد و بلافاصله پس از آن به پیشنهاد باشگاه دالیان بی فانگ چین جواب مثبت داد. جالب اینجاست که تیم ملی عمان ۲۵ سال قبل با سرمربیگری والدیر ویرا به تهران آمد و در دیداری دوستانه با استقلال با نتیجه دو بر یک شکست خورد. ناصر حجازی فقید در آن مقطع سرمربی استقلال بود.

بیکاری و علاقه به غذاهای چینی

شنژن آخرین تیمی است که کاندیدای احراز سرمربیگری استقلال روی نیمکت آن نشست و از سال ۲۰۱۹ پس از پایان کارش در این باشگاه چینی، عملاً هیچ فعالیتی در عرصه فوتبال نداشته است اما حالا به لطف پیشنهاد استقلال حتی اگر سرمربی این تیم هم نشود دوباره نامش بر سر زبان‌ها می‌افتد. جالب اینجاست که لوپز کارو هنگامی که هدایت دالیان را برعهده داشت به تمجید از غذاهای چینی پرداخت و این مسئله در رسانه های آن کشور بازتاب فراوانی پیدا کرد.

ناراحتی هواداران رئال مادرید

لوپز کارو حدوداً ۱۵ ماه پیش از سبک بازی بارسلونا تمجید کرد و همین مسئله باعث ناراحتی هواداران رئال مادرید شد. این مربی پس از اینکه بارسلونا با هدایت ژاوی در روز ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ توانست رئال مادرید در هم بکوبد به شدت از تاکتیک‌های کارلو آنچلوتی انتقاد کرد و همین مسئله موجب شد طرفداران رئال مادرید در فضای مجازی برابر او موضع بگیرند و تاکید کنند آنچلوتی با وجود این شکست سنگین همچنان مورد حمایت آنها قرار دارد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس