کد خبر 1498236
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
تظاهرات گسترده علیه رزمایش ناتو در آلمان+عکس

صدها معترض علیه بزرگ‌ترین رزمایش ناتو به میزبانی آلمان، در مقابل پایگاه هوایی «وونستورف» آلمان تظاهرات برپا کردند و خواستار توقف ارسال سلاح به اوکراین شدند.

به گزارش مشرق، روز گذشته (شنبه)، در آستانه برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش نیروی هوایی ناتو به میزبانی آلمان تحت عنوان « Air Defender ۲۰۲۳» (مدافع هوایی ۲۰۲۳)، صدها تن از معترضان آلمانی در مقابل پایگاه هوایی وونستورف در «هانوفر» آلمان تجمع اعتراضی کردند.

شبکه «سی جی تی ان» در این خصوص گزارش کرد، رزمایش هوایی «ایر دیفندر ۲۰۲۳» به میزبانی آلمان از ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد ماه) تا ۲۳ ژوئن (دوم تیرماه) برگزار می‌شود و ۱۰ هزار شرکت‌کننده و ۲۵۰ هواپیما از ۲۵ کشور در تلاش ناتو برای قدرتنمایی و تحت تأثیر قراردادن متحدان و دشمنان این ائتلاف حضور خواهند داشت.

تظاهرات گسترده علیه رزمایش ناتو در آلمان+عکس

بنا به گفته مقام‌های آلمانی و آمریکایی، این بزرگ‌ترین رزمایش استقرار نیروهای هوایی از زمان شکل‌گیری ناتو است و سوئد که به دنبال پیوستن به ناتو است و همچنین ژاپن نیز در این رزمایش بزرگ مشارکت خواهند کرد.

«امی گوتمن» سفیر آمریکا در آلمان به خبرنگاران در برلین در این خصوص گفت:«بدون تردید، این چابکی و سرعت نیروهای متحد ما در ناتو بعنوان یک نیروی امدادی را نشان می‌دهد».

با این‌حال، معترضان آلمانی نگران هستند که این رزمایش سیگنال‌های اشتباهی را به جهان بیرونی از جمله روسیه ارسال کند و بیش از پیش به تنش‌ها و درگیری‌ها در اوکراین دامن بزند و با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار یک راه‌حل صلح‌آمیز برای جنگ اوکراین و آتش‌بس شدند.

تظاهرات گسترده علیه رزمایش ناتو در آلمان+عکس

دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که برخی از معترضان بنرهایی را به دست گرفته بودند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «مرگ بر تسلیحات! نه به جنگ! همین حالا خلع سلاح شوید».

یکی از سخنگویان پلیس برلین برآورد کرده است که حدود ۳۰۰ معترض در این تظاهرات که به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شده است، مشارکت داشتند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، نشان می‌دهد که معترضان، همچنین پلاکاردهایی با نمادهای صلح حمل می‌کردند و شعارهای ضد ناتو نیز به چشم می خورد.

تظاهرات گسترده علیه رزمایش ناتو در آلمان+عکس

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس