لزوم بهینه سازی مصرف آب در تهران / مصرف کنترل نشود آب قطع می شود

بهینه سازی مصرف آب می تواند راهی برای جلوگیری از قطعی یا کاهش فشار آب آن هم در آستانه تابستان و افزایش دما باشد.

به گزارش مشرق، اوایل خرداد بود که مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران، محسن اردکانی با انتقاد از شیب صعودی مصرف آب در روزهای ابتدایی خرداد گلایه کرده و گفته بود: با وجود آنکه مصرف آب امسال در اردیبهشت‌ماه نسبت به سال گذشته قابل قبول بوده، اما در چهارم خردادماه از ساعت ۱۲ تا ۱۲.۴۵ در هر ثانیه ۵۲ هزار لیتر آب مصرف شده است که این رقم به طور میانگین در آن روز ۴۱ هزار لیتر بوده، درحالی که سال گذشته در این زمان ۳۷ هزار لیتر آب مصرف شده است.

به گفته اردکانی مدیریت بهینه مصرف آب شرب در دسترس ترین راه حل مشکل کم‌آبی تهران است در صورتی که بارش به اندازه کافی نباشد، راهی برای تأمین آب اضافی نداریم و در این شرایط باید همه ما به مدیریت مصرف آب توجه بیش‌تری داشته باشیم.

اردکانی در حالی از این مسائل سخن به میان آورده است که تنها دو درصد از مشترکان شهر تهران بیش از دو برابر الگو مصرف می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مشترکانی که در ماه بیش از ۴۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، در مرحله اول تذکر و در صورتی که مصرف را کاهش ندهند، اخطار دریافت می‌کنند و در صورت بی‌توجهی به اخطارها، برای رعایت حقوق سایر شهروندان، آب مشترکان بد مصرف را در ساعاتی از روز قطع می‌شود.اما نوک پیکان قطعی آب اکنون مردم عادی را نشانه گرفته است.

قطعی آب و کاهش فشار آب مساله جدیدی نیست و در سال‌های گذشته نیز وجود داشت. سال ۹۹ بود که قطعی گسترده آب در تهران اتفاق افتاد حالا هم به نظر می‌رسد این اتفاق دوباره تکرار شود، البته نه به معنای قطعی گسترده آب بلکه کاهش فشار آبی که منجر به قطعی آب طبقات فوقانی می‌شود. چرا که بسیاری از شهروندان طی روزهای اخیر حتی در طبقه‌های ابتدایی نیز قطعی آب را بدون اطلاع قبلی تجربه کرده‌اند.

آبفای تهران در این زمینه پاسخی نداد و این مساله را تکذیب و یا تأیید نکرد که این موضوع خود جای سوال دارد آیا ما در تابستان شاهد قطعی گسترده آب آن هم بدون اطلاع قبلی در مناطق ۲۲ گانه تهران هستیم؟ چرا که وزارت نیرو از شرایط مساعد آب خبر می‌دهد اما شهروندان از قطعی آّب آن هم بدون اطلاع قبلی گلایه دارند.

این طور که به نظر می‌رسد، در شرایط فعلی مصرف بهینه آب را می‌توان تنها راه گریز از قطعی و کاهش فشار آب دانست. زیرا در صورتی که بهینه سازی مصرف آب صورت نگیرد این احتمال وجود دارد که قطعی آب یا کاهش فشار در تهران وجود داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 1
    اب به این صورته چرا دارین تهران هر روز بزرگترش میکنید؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس