پهپادها در کنار جنگنده‌ها، سرنوشت جنگ‌ها را تغییر می‌دهند

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: اهمیت و به‌کارگیری هواپیمای بدون سرنشین در درگیری‌ها و جنگ‌های امروز در کنار جنگنده‌های باسرنشین، می‌توانند سرنوشت جنگ را تغییر دهند.

به گزارش مشرق، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در آیین تجلیل از خلبانان، کارکنان فنی پیشکسوت و فرزندان شهدای نیروی هوایی ارتش که در ستاد این نیرو برگزار شد، با بیان اینکه هدف از تشکیل این‌گونه مراسم، قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های شما پیشکسوتان در دوران خدمت، به‌ویژه هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: امروز ما در کشورمان هرچه داریم، به برکت مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی شهدا و شما پیشکسوتان عزیز است.

امیر واحدی با اشاره به رشادت‌های شهید امیر سرتیپ دوم قجاوند ادامه داد: شهید قجاوند که به قول سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید بابایی دوم نیروی هوایی هستند، علاوه بر شرکت در تمامی عملیات‌های دوران دفاع مقدس، بعد از جنگ نیز هر جا که اتفاق ناگواری برای مردم کشورمان اتفاق می‌افتاد، اولین نفری بود که سر صحنه حاضر می‌شد و به کمک سیل زده‌ها و زلزله زده‌ها می‌شتافت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با اشاره به شرایط مساعد کشور در حوزه‌های مختلف یادآور شد: قطعاً آینده خوبی برای کشور متصور هستیم و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) جوانان این کشور که میراث‌داران گذشتگان و قهرمانان دوران انقلاب و جنگ تحمیلی هستند، کشور را به شرایط مطلوب و آرمانی خواهند رساند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت به کارگیری پهپاد در جنگ‌های امروز افزود: اهمیت و به‌کارگیری هواپیمای بدون سرنشین به اندازه هواپیماهای با سرنشین جدی و اثرگذار است و در درگیری‌ها و جنگ‌های امروز در کنار جنگنده‌های باسرنشین، می‌توانند سرنوشت جنگ را تغییر دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 1
    100 سال پیش هم وقتی هواپیما اختراع شد گفتن عصر تانک تمام شده اما امروز در اوکراین فلسطین حتی طالبان افغانستان در آخر همان تانک و نیروی زمینی نامتقارن هست که حرف برنده و بازنده رو نشون میده! اصولا هیچ چیزی جای هیچ چیزی رو نخواهد گرفت..این حرفها صحیح نیست
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 1
    انتظار داره ادم بعد جنگ اوکراین ببینه که سرمایه گذاری کشور در تولید توپخانه و بالگرد بیشتر یشه ولی برادران تنها چیزی که دیدن اثر کوادکوپترها بوده!
    • حمیدرضا IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      یعنی پوکیدن تانکهای المانی وهویتزرهای آمریکایی وزره پوشهای فرانسوی توسط پهپادهای سبک وارزان قیمت روسی وایرانی باعث نشده که بعضی از برادران از عصر پارینه سنگی جلوتر بیایند!!آب هویج لازمی اخوی!!!
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      بله دقیقا منظورم از دیدن فقط کوادکوپترها همین بود :)))))
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      شما هم شلیک روزانه 20 هزار تا 50 هزار گلوله توپخانه توسط روس ها رو ندیدی که چطور شهر ها و روستا های اوکراینی ها رو از بین برد و باعث پیشروی نیروهای اونها شده و کار رو در حملات اوکراینی ها سخت میکنه
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      شما لازم نیست خیلی زرنگ باشی در همین حملات ما به تروریست های کردستان عراق توپخانه و پهپاد مکمل هم بودند!!! قرار نیست پهپاد جاهی توپخانه رو بگیرن و بخوان هم نمیتونن. این مربوط به مزیت های ذاتی توپخانه مثل توانایی شلیک محموله های سنگین تر در نسبت به پهپاد ها، توانایی پشتیبانی آتش مداوم در توپخانه که در پهپاد ها ممکن نیست چرا که به سوخت گیری و تسلیح مجدد نیاز داره. در واقع پهپاد مکملیه که توپخانه رو مرگبارتر میکنه!!!
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      اگر پهپاد ها انقدر خوبن در همین کشور خودمون چرا اینهمه در زمینه موشک های ضد زره سرمایه گزاری شده و انواع نمونه ها حتی از اسرائیل به کشور رسیده تا مهندسی معکوس بشه؟ مشکل اینکه شما وظایف تخصصی هر بخش رو نمیدونید و این ها رو با هم قاطی میکنی
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      اون وقت قراره استحکامات دشمن رو با چی بزنی؟ گیرم دو تا سرباز و زرهی رو زدی ؟ با استحکامات بتنی هم میخواد با پهپاد حمله کنی ؟
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      و نقش پهپاد های گل شعمدانی تا این جای کار فقط این بوده که در شب ها برن تا اوک ها به طریق مختلف شکارشون کنن!!!
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      حمید رضا جان نگو نمیخوام بگو نمیتوووونم!!!
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      این حرف شما خودش مصداق پارینه سنگی بودنه!
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    جواب شما رو خود اوکراینی ها دادن: "یکی از مشاوران ژنرال والری زالوژنی، فرمانده ارشد اوکراین، اخیرا توضیح داد که چگونه نیروهای او پیشروی روسیه به کیف را متوقف کردند. او گفت: «موشک‌های ضد تانک سرعت روس‌ها را کند کرد، اما آنچه آنها را کشت توپخانه ما بود. این چیزی بود که واحدهای آنها را شکست.»"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس