کد خبر 1496718
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
آغاز طرح جامع امنیتی عراق در مناطق هم مرز با ایران /پایان قاچاق کالا و مواد مخدر

یک مقام محلی در استان دیالی عراق از آغاز اجرای طرح جامع امنیتی برای بستن گذرگاه های غیرقانونی همرز با ایران خبر داد که مورد استفاده قاچاقچیان کالا و مواد مخدر قرار می گیرد.

به گزارش مشرق، «مازن اکرم الخزاعی» در گفت وگو با شفق نیوز افزود: نیروهای مرزبانی عراق، طرح جامع امنیتی را برای بستن گذرگاه های غیرقانونی در شرق استان بعقوبه به ویژه مناطق همرز با ایران آغاز کردند؛ گذرگاه هایی که مورد استفاده قاچاقچیان کالا و مواد مخدر قرار گرفته است.

وی افزود که تلاش‌های مهندسی و تشکیلات نیروهای مرزبانی عراق برای بستن بیش از ۲۰ گذرگاه غیرقانونی و معبر قاچاق کالا در منطقه «قزانیه» و بخش «مندلی» ادامه دارد، شواهد نشان می‌دهد از بخشی از این معابر و گذرگاه ها برای قاچاق دام و مواد مخدر استفاده شده است.

این مقام محلی عراق ادامه داد: گذرگاه های غیرقانونی در طول نوار مرزی «مندلی» و «قزانیه» و هم مرز با ایران به طول بیش از ۴۰ کیلومتر گسترش یافته که در طرح یاد شده به منظور کاهش عملیات قاچاق در این مناطق، گذرگاه های غیرقانونی با کشیدن سیم خاردار مسدود و برج‌های مراقبت و نظارت ایجاد می‌شود.

الخزاعی اظهار داشت: دولت عراق با تدابیر امنیتی در داخل و سایر اقدامات از جمله هماهنگی و همکاری اطلاعاتی با طرف ایرانی، طرح جامعی را برای پایان دادن به عملیات قاچاق در مرز با ایران آغاز کرده است.

به نوشته شفق نیوز، طی سال‌های اخیر پدیده قاچاق در مناطق مندلی و قزانیه در شرق استان دیالی عراق افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس