کد خبر 1496698
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
لاوروف: دشمنی غرب، مردم روسیه را متحدتر کرد

وزیر خارجه روسیه می‌گوید که اقدامات غرب، تنها و تنها به متحدتر شدن مردم این کشور منجر شده است.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به جنگی که غرب علیه مسکو به‌راه انداخته، تاکید کرد که این اقدامات صرفاً باعث اتحاد بیشتر مردم این کشور شده است.

لاوروف گفت که «مردم روسیه به واسطه اصول و ریشه‌های تاریخی و حافظه نیاکان‌شان، خود را در خط مقدم جبهه نبردی یافتند که غرب جرقه آن را زده است.»

وی که در جریان بازدید از یک پایگاه نظامی در تاجیکستان، صحبت می‌کرد، افزود: کاری که آنها (غرب) کردند، ما را متحدتر کرد. اگر تا پیش از این، در جامعه برخی افراد درباره گرایشات خاص پیرامون ما، به ویژه در اوکراین، احساس ناخوشایندی نداشته و خاطرجمع بودند، حالا آن احساس کاملاً از بین رفته یا تنها در بین اقلیت‌هایی وجود دارد.

لاوروف دیروز (دوشنبه) برای دیدار و ملاقات با مقامات تاجیکستان وارد شهر دوشنبه، پایتخت این کشور شد. به گفته وزارت خارجه روسیه، در جریان این مذاکرات، طرفین در مورد روابط دوجانبه، چشم انداز توسعه بیشتر روابط متحدانه بین مسکو و دوشنبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و بشردوستانه گفتگو کردند.

وزیر خارجه روسیه همچنین موضوعاتی را که در دستور کار روابط بین المللی و منطقه‌ای دو کشور است، در این دیدارها و گفتگوها بررسی کرد. از دیگر موضوعات این مذاکرات، تعمیق هماهنگی سیاست خارجی روسیه و تاجیکستان در سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO)، کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان همکاری شانگهای (SCO) و همچنین سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس