کد خبر 1496539
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
اوکراین

دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که طرح صلح اندونزی و برزیل را «غیر واقعی» می‌داند.

به گزارش مشرق، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس‌ جمهور اوکراین مدعی شد که طرح‌های صلح اندونزی و برزیل برای پایان دادن به بحران اوکراین با واقعیت ارتباط ندارد و به صلح برای کی‌یف نمی‌انجامد.

به گزارش روسیا الیوم، پودولیاک گفت: سناریوهای صلح مطرح شده از طرف اندونزی و برزیل غیرواقعی است. هدف آن‌ها دستیابی به عدالت یا پایان دادن به درگیری نیست. بلکه فکر می‌کنم آن‌ها به بحران اوکراین دامن می زنند و راه حل‌های عادلانه یا مسالمت آمیز ارائه نمی‌کنند.

روز شنبه، پرابوو سوبیانتو، وزیر دفاع اندونزی طرحی را برای حل و فصل مسالمت آمیز درگیری در اوکراین پیشنهاد کرد که شامل آتش بس، ایجاد منطقه غیرنظامی و استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل بود.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل نیز در پایان فوریه گذشته گفته بود که آمریکا و اروپا باید به جای تشویق درگیری، درباره راه حل صلح آمیز در اوکراین صحبت کنند.

داسیلوا با اشاره به اینکه به شرکایی نیاز دارد که بتوانند یک گروه مذاکره کننده از میانجی‌هایی تشکیل دهند که هم در مسکو و هم در کی‌یف قابل اعتماد باشند، گفت: اول از همه، ما باید جنگ را متوقف کنیم و سپس در مورد آنچه که باید انجام دهیم بحث کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 0
    در اندونزی و برزیل باید انتخابات برای جدا شدن ایالت های آچه و آمازون برگزار شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس