دیپلمات‌های روسیه و کوبا درباره ایجاد دنیای چندقطبی گفت‌وکو کردند

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و همتای کوبایی وی «جراردو پنالور پورتال» در مورد تلاش‌های دو کشور برای ایجاد دنیای چندقطبی بر اساس اصول و قوانین بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف آمادگی خود را برای حرکت در راستای ایجاد دنیای چندقطبی بر اساس برابری و احترام متقابل کشورها و پایبندی کامل به هنجارها و اصول و قوانین بین‌الملل ابراز کردند.

دیپلمات‌های دو کشور همچنین درباره موضوعات مهم در رابط دوجانبه و مشکلات اصلی جهانی و منطقه‌ای رایزنی کردند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه افزود: دو طرف بر تعهد متقابل به تقویت بیشتر همکاری‌های روسیه و کوبا در طیف وسیعی از حوزه‌ها تاکید کردند.

آنها همچنین تحریم‌های یکجانبه را که خلاف منشور سازمان ملل است رد کردند.

روسیه همچنین از درخواست کوبا برای رفع فوری تحریم‌های اقتصادی و مالی آمریکا علیه هاوانا حمایت کرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اواخر فروردین در سفر به کوبا گفت که مسکو و هاوانا به بسیج کشورها برای حمایت از ایجاد نظم جهانی چندقطبی ادامه می‌دهند.

وزیر خارجه روسیه پیش از آن در سفر به نیکاراگوئه نیز تاکید کرد: جهان چندقطبی، فرآیندی است که نمی‌توان آن را متوقف کرد، این یک روند عینی است، اما غربی‌ها تحت حمایت کشورهایی مانند آمریکا سعی می‌کنند به عنوان کشورهای انحصاری متحد شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 0
    تنها. راهش اینه که که یک سازمان موازی با سازمان ملل مثل کشورهائ عدم تعهد با تغییر اساسنامه و انتخابات آزاد ساختاری جدید و بدون وابستگی و بدون ترس مثل سازمان ملل تشکیل بدن، و بعد اعضای اون از سازمان ملل خارج بشن و به رسمیتش پایان بدن و با سازمان جدید معماری جدید سیاسی جهان رو بازتعریف کنن، سازمانی که جایگزین سازمان ملل فعلی با شورای امنیتب جدید باشه و جانبدارانه و تک محور عمل نکنه. شورای امنیت جدیدی هم شامل قدرت‌های نوظهور با اعضای بیشتر بعنوان نماینده هر پنج قاره و بر اساس عدالت جمعیتی و قومیتی در جهان باشه نه بر اساس تمرکز ثروت و قدرت. یعنی مثلا فرانسه با ۵۰-۶۰ میلیون نفر نمیتونه حقی مساوی با چین و هند یک و نیم میلیاردی داشته باشه. یا جمعیت آفریقا نمیتونه سرش بی کلاه باشه.... امروز تصمیم گیری برای کل جهان توسط مردمانی صورت میگیره که از نظر جمعیت کمتر از یک دوازدهم، و از نظر وسعت کمتر از یک صدم وسعت جهان رو دارن و این عادلانه نیست برای جهان. بریکس و شانگهای بعنوان بازوی اقتصادی و عدم تعهد بعنوان بازوی سیاسی، و یک اتحاد گسترده نظامی میتونه بعنوان بازوی نظامی سازمان ملل جدید وزنه سنگینی برای بازتعریف سیاست کلی جهان باشه، که مواجه باهاش سخته، و احتمال شکستش کمه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس