لابی لندن برای انتخاب وزیر دفاع انگلیس به دبیرکلی ناتو

یک روزنامه انگلیسی گزارش داد نخست‌وزیر این کشور در دیدار با رئیس جمهور آمریکا تلاش خواهد کرد تا برای انتخاب وزیر دفاع انگلیس به‌عنوان دبیرکل بعدی ناتو لابی کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «تلگراف» گزارش داد که «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در سفر به آمریکا تلاش می‌کند «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را متقاعد سازد که از نامزدی «بن والاس» وزیر دفاع کابینه‌اش برای دبیرکلی ناتو حمایت کند.

سوناک پیش از این نیز موضوع انتصاب والاس به سمت دبیرکلی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در حاشیه نشست اخیر سران کشورهای گروه ۷ در ژاپن مطرح کرده بود.

تلگراف در ادامه این گزارش نوشت: «با این حال، نامزدی والاس برای پست دبیرکلی ناتو ممکن است مورد حمایت فرانسه و آلمان قرار نگیرد».

این روزنامه انگلیسی توضیح داد که تعدادی از کشورهای عضو ناتو ممکن است از نامزدی «مِته فردریکسن» نخست‌وزیر فعلی دانمارک به‌عنوان نخستین زن برای دبیرکلی ائتلاف نظامی ناتو حمایت کنند.

با این حال، منابع مطلع در ناتو گفته بودند اگر وزیر دفاع انگلیس نتواند بودجه نظامی این کشور را برای سال جاری میلادی افزایش دهد، آنگاه امیدی هم برای انتخاب‌شدن به‌عنوان دبیرکل بعدی این ائتلاف نظامی نباید داشته باشد.

پیش از این سخنگوی ناتو گفته بود که حضور استولتنبرگ در رأس این ائتلاف نظامی در مهر سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد و او قصد ندارد بعد از ۹ سال، باز هم در سمت دبیرکل باقی بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    انگل یسی ها قبلا برای دنیا کم جنگ براه نیانداخته اند ؟ اخرینش تونی بلر جنایتکار با دروغ وجود تسلیحات شیمیایی به عراق حمله نکرد؟ کم جنایت کرده اید که حالا میخواهید سکان ناتو را هم بدست بگیرید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس