کد خبر 1496205
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
تظاهرات گسترده ضد دولتی در «ورشو» و سایر شهرهای لهستان

شمار کثیری از شهروندان لهستان در اعتراض به دولت راستگرای این کشور به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از برگزاری تظاهرات عظیم ضد دولتی در شهر «ورشو» پایتخت لهستان علیه دولت راستگرای این کشور خبر دادند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن تایمز»، روز یکشنبه راهپیمایی عظیم ضد دولتی در پایتخت لهستان برگزار شد و شهروندان از سراسر این کشور خشم خود را به دولت دست راستی نشان دادند. در این راهپیمایی حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر حضور داشتند. این تظاهرات ضد دولتی توسط توسط شهردار ورشو، «رافال ترزاسکوفسکی» شهردار ورشو که عضو حزب مخالف دولت است، هدایت شد.

لهستان، از اعضای ناتو و از کمک‌کنندگان نظامی اصلی به اوکراین است. این کشور روابط گرمی با آمریکا دارد. نخستین نیروگاه اتمی لهستان قرار است با کمک آمریکا سال ۲۰۲۳ راه اندازی شود.از زمان حمله روسیه به اوکراین، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا ۲ بار به لهستان سفر کرده است.

سخنگوی کرملین به تازگی اظهار داشت: «روابط روسیه با ورشو اکنون در سطح صفر است و لهستان همیشه دشمن روسیه یا بخشی از دشمنی‌ها با آن بوده است.»

جمعیت انبوهی در«کراکوف» و سایر شهرهای سراسر کشور ۳۸ میلیونی لهستان جمع شدند و ناامیدی خود را به دولت نشان دادند. منتقدان دولت لهستان را به نقض قانون اساسی و تضعیف حقوق مردم متهم می‌کنند. در این تظاهرات «لخ والسا» رئیس‌جمهور سابق و رهبر «جنبش همبستگی» نیز حضور داشت.

منتقدان عمدتا به تسلط گام به گام این حزب حاکم بر قوه قضائیه و رسانه‌ها اشاره می‌کنند. منتقدان بیم آن دارند که حزب حاکم بر لهستان در نهایت این کشور را مجبور به ترک از اتحادیه اروپا کند.

برخی تظاهرکنندگان نیز از تورم دو رقمی ابراز نگرانی کردند. دولت لهستان جنگ روسیه در اوکراین و کرونا را مقصر می‌داند، اما اقتصاددانان می‌گویند سیاست‌های دولت افزایش قیمت‌ها را تسریع کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    یه جورایی داره برملا میشه نازیسم شعبه صهیونیسم بوده و جمعیت بومی را کشته و جایگزین شده، چونکه درین کشورهای امثال لهستان جمعیت راسیست و نازیستها بسیار زیاده.
  • بشار عبدالواحد IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    خوشم میاد پوتین با سیاست هوشمندانه خود تمام اروپای پادوی آمریکا را به هم ریخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس