کد خبر 1496007
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
پایان کار ساپینتو در فوتبال ایران؟

با محرومیتی سنگینی که برای سرمربی پرتغالی استقلال توسط کمیته انضباطی در نظر گرفته شده است، به نظر می‌رسد احتمالاً باید کار ریکاردو ساپینتو در ایران را تمام شده بدانیم.

به گزارش مشرق، ساعاتی پیش حکم محرومیت ۴ ماهه ریکاردو ساپینتو توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از ابتدای فصل آینده صادر شد که به نظر می‌رسد باعث می شود کار این مرد پرتغالی در فوتبال کشورمان به پایان برسد. هر چند رای صادر شده طی مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف است. باشگاه استقلال هم با انتشار بیانیه شدیداللحن نسبت به آن واکنش نشان داد.

همچنین پیش از این هم با صحبت‌هایی که حجت کریمی مدیرعامل موقت استقلال انجام داد کاملا مشخص شد که استقلالی‌ها تمایل زیادی به تمدید قرارداد مرد پرتغالی آن هم با شروط مدیربرنامه‌های او نداشتند.

کریمی پس از دربی عنوان کرده بود: ما هفته گذشته بود که یک جلسه با وکیل ساپینتو برگزار کردیم تا بتوانیم به جمع‌بندی برسیم اما یک بندی در قرارداد وی وجود دارد که برای فصل جدید حدود ۷۲۰ هزار دلار افزایش داشت اما در واقع اگر بخواهیم به موضوع نگاه کنیم افزایش خیلی بیشتری نسبت به نوشته‌ها وجود دارد و من با در نظر گرفتن منافع باشگاه با این موضوع مخالفت کرده‌ام. من در حال حاضر هم فقط به خاطر اطلاع عموم مردم و شما صحبت کردم چرا که در روزهای اخیر خبرهای ضد و نقیض در این خصوص زیاد به گوش‌مان می‌رسید. ما آماده تمدید با ساپینتو بودیم اما مبالغ را برای فصل آینده بالا بردند. شما نگاه کنید زمانی که ساپینتو به استقلال آمد قرارداد او ۶۲۰ هزار یورو بوده است زمانی که قرارداد ساپینتو نوشته شده یورو ۳۰ هزار تومان بوده اما امروز یورو ۶۰ هزار تومان است و همین موضوع باعث شده بود که مبلغ قرارداد خود را افزایش بدهند که خلاف قانون بوده است اما من نمی‌توانستم کاری بکنم.

پایان کار ساپینتو در فوتبال ایران؟

بر این اساس ساپینتو به کشورش پرواز کرد و همین مسئله بیانگر آن است که اصلا قرار نبود قرارداد سرمربی استقلال حداقل طی روزهای آینده تمدید شود.

به طور طبیعی طرفین برای عقد قرارداد مجدد و تفاهم مالی باید دور یک میز بنشینند و تصمیم گیری کنند اما در باشگاه استقلال برخی مخالف این اتفاق هستند و البته این روزها هم برخی از هواداران استقلال هم عقیده دارند سرمربی تیمشان مرد بازی‌های بزرگ نیست.

این درحالیست که تیم ساپینتو به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی امسال هیچ توفیقی نداشت. در حالیکه همین تیم سال گذشته بدون محبی و قائدی به قهرمانی رسید. به همین خاطر بعید است که مدیریت باشگاه با خواسته‌های او موافقت کند. هرچند که مدیران استقلال هنوز منتظر مشخص شدن تکلیف ساپینتو هستند و هیچ گزینه دیگری مطرح نیست.

ساپینتو این فصل ۲ بار به پرسپولیس و ۲ بار به سپاهان باخت و حتی در دور رفت و در یک بازی حساس مغلوب تراکتور شد. استقلال با چهار باخت در لیگ برتر فوتبال ایران به کار خود پایان داد و در جام حذفی هم یک بار شکست خورد تا سرمربی پرتغالی به ۳ تیم بزرگ ۵ بار باخته باشد!

سرمربی پرتغالی البته خودش هم تیم را نبسته بود ولی به هر حال قبول کرده بود که با این شرایط کار کند و در طول فصل مشکلات مالی در کنار رفتارهای عجیب خودش لطمات زیادی به استقلال زد.

پایان کار ساپینتو در فوتبال ایران؟

خیلی‌ها عقیده دارند در همین بازی آخر مقابل پرسپولیس اخراج ساپینتو کاملا به ضرر استقلال تمام شد و شاید اگر پس از آن گل معجزه آسای استقلالی‌ها در دقیقه ۱۰۱، ساپینتو اخراج نمی شد، تیم با روحیه بالا می‌توانست برای فتح دربی ۱۰۱ گام بردارد. اما این اتفاق رخ نداد تا هواداران آبی پوش سرخورده به خانه‌های خود بازگردند. حالا هم این محرومیت سنگین برای ساپینتو در نظر گرفته شده و و احتمالا باید گفت خداحافظ ریکاردو ساپینتو!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    2 3
    دمتون گرم لطفاً اگه انسان هستید و عادل حالا که مشخص شده داورانی را که فلسفه وجودیشون باید بیطرفی و عدالت باشه و نیست و با شرکت در جشن قهرمانی تیمی که با سوتهای آنها رقم خورده بی‌طرفی را به طرزی فاجعه آمیز نقض کرده اند آنها را دایمی محروم و نتیجه بازی را باطل کنید اگه مردش نیستید ور بیخودی نزنید که حناتون رنگی نداره
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    4 2
    ساپینتو که دیگر در استقلال نیست ولی بنازم به عدالت کمیته انظباطی، سال پیش یحیی دارو را هل داد و فقط ۴جلسه محروم شد بعد حالا ۴ماه ساپی را محروم کردند به خاطر داد زدن؟؟ علت اخراجش هم گفتند خوشحالی عجیب ساپینتو به سمت نیمکت پرسپولیس بعد از گل استقلال، کی توی لیگ بابت همچین چیزی اخراج کرده بودند؟؟
  • دانیال IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 2
    من استقلالی هستم فوتبال مهم نیست.
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    3 3
    سپنتو تعادل روحی ندارد وبه کار سرمربی گری نمیخورد بهتر برود چوپانی بکند
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    4 4
    حقشه مردک بی اعصاب تعادل روانی نداره اخراجش کنید چه بهتر
  • کریم 20 لول بند IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    3 4
    اتفاقا این بنده خدا باعث شد لیگ هیجان داشته باشه همش که نباید مربی مثل مترسک کنار زمین باشه بگه پولمو که گرفتم سیخ یشم کنار زیمن اخر فصلم میرم
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    3 5
    مرتیکه از شدت مستی مدام کنار زمین عاروق میزده و تلوتلو خوران فحاشی و داد و عربده کشی راه مینداخته . لیاقت فوتبال فاسد و بیت المالسوز چنین مربی هستش
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      0 0
      مثل اینکه اهلش هستی و کاملا از اثرات کثافات آگاهی داری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس