رکورددارترین لیبرو و پاسور تاریخ ایران چه کسانی هستند؟

سعید معروف کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران با ۱۰۱ بازی و کسب ۲۲۸ امتیاز در صدر جدول پاسورهای کشورمان قرار دارد.

به گزارش مشرق، کمتر از ۷۲ ساعت دیگر به آغاز لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ زمان باقی نمانده است، لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۳ در گروه مردان از ۱۶ خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید.

سرو قامتان ایران از سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را کسب کردند و از آن زمان تاکنون در این رقابت‌ها حضور داشتند.

مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد. تیم ملی والیبال کشورمان با هدایت بهروز عطایی در دومین سال حضور این سرمربی، در هفته اول رقابت‌ها با تیم‌های ژاپن، لهستان و چین به‌میدان می‌رود.

بلندقامتان ایران در ۹ دوره حضور در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها ۱۱۷ بار به میدان رفته‌اند که طبق آمار، هشت بازیکن در پست پاسور در این مسابقات حضور داشتند. سعید معروف کاپیتان سابق تیم ملی با ۱۰۱ بازی ملی و کسب ۲۲۸ امتیاز در این دو رویداد مهم جهانی در صدر جدول قرار دارد.

معروف، تیم ملی والیبال را در ۱۰۱ مسابقه به عنوان کاپیتان و پاسور نخست تیم را در این رقابت‌ها همراهی کرده که در بین ۵۷ بازیکن ایران در این دو رویداد مهم، از نظر بازی ملی در رتبه دوم قرار دارد. میلاد عبادی‌پور با ۱۰۵ بازی در رتبه نخست بازی ملی قرار دارد اما وی در پست دریافت کننده قدرتی ایفای نقش می‌کند.

رکورددارترین لیبرو و پاسور تاریخ ایران چه کسانی هستند؟

کاپیتان سابق تیم ملی از نظر میانگین امتیاز در هر مسابقه با ۲.۲۵ امتیاز در رتبه نخست پاسورهای ایران قرار دارد و نزدیکترین رقیب وی، محمدطاهر وادی با میانگین یک امتیاز در هر مسابقه است.

از نظر امتیازهای کسب شده محمدطاهر وادی، مهدی مهدوی و جواد کریمی به ترتیب با کسب ۳۱، ۱۴ و ۱۳ امتیاز در رتبه‌های دوم تا چهارم بعد معروف قرار دارند.

از نظر تعداد بازی در این دو رویداد نیز مهدی مهدوی (۴۵ بازی)، محمدطاهر وادی (۳۱ بازی) و جواد کریمی (۲۳ بازی) در رتبه‌های دوم تا چهارم بعد از سعید جای گرفتند.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۱۱۷ مسابقه خود موفق به کسب ۱۰ هزار و ۹۵ پوئن شده است که بازیکنان پاسور ۲۹۷ امتیاز برابر با ۲.۹۴ درصد کل امتیازات تیم کشورمان را به خود اختصاص داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس