کد خبر 1495992
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
نشست دستگاه‌های امنیتی ده‌ها کشور در سنگاپور

رویترز برای اولین بار فاش کرد آخر هفته گذشته، مقامات ارشد دستگاه‌های امنیتی ده ها کشور به صورت محرمانه در حاشیه نشست امنیتی «شانگری-لا» در سنگاپور دیدار کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نشست دستگاه های امنیتی کشورها به میزبانی دولت سنگاپور، سال های گذشته نیز بدون جلب توجه و در مکانی جدا از مکان نشست اصلی «شانگری-لا» برگزار می شد.

این رسانه غربی از حضور «آوریل هاینز» مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا و همتای چینی وی در نشست دستگاه های امنیتی خبر داد.

«سامانت ژوئل» رئیس سرویس اطلاعات خارجی هند نیز از دیگر مهمانان این نشست بوده است.

یک سخنگوی وزارت دفاع سنگاپور، برگزاری نشست بین مقامات امنیتی کشورها را در حاشیه نشست اصلی «شانگری-لا» تایید کرد و گفت: این وزارتخانه برگزاری نشست های دو و چندجانبه بین مقامات امنیتی کشورها را تسهیل می کند زیرا بسیاری از شرکت کنندگان، چنین نشست هایی را مفید ارزیابی کرده اند.

یک مقام آگاه در گفت و گو با رویترز، جنگ اوکراین و جرایم سازمان یافته را از جمله موضوعات مطرح شده در نشست مقامات ارشد دستگاه های امنیتی کشورهای حاضر اعلام کرد و از برگزاری نشست غیررسمی آنها در عصر پنج شنبه خبر داد.

براساس این گزارش، روسیه نماینده ای به نشست «شانگری-لا» نفرستاده و «ولودیمیر هاوریلوف» معاون وزیر دفاع اوکراین که این کشور را در این نشست نمایندگی می کند از حضور در نشست دستگاه های امنیتی خودداری کرد.

بیستمین نشست بین المللی موسوم به «گفت وگوی شانگری-لا» از ۲ تا ۴ ژوئن (۱۲ الی۱۴ خرداد) در سنگاپور برگزار شد.

وزیران و مقام‌های نظامی تعدادی از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکا در سنگاپور گردهم آمدند و در مورد ضروری‌ترین چالش‌های پیش روی منطقه آسیا و اقیانوس آرام گفت‌وگو کردند.

روزنامه «استریتس تایمز» سنگاپور گزارش داد که محور اصلی نشست گفت‌وگوی شانگری-لای امسال مانند گذشته بر روابط چین و امریکا متمرکز خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    زنده باد ارتش مقتدر اوکراین و رییس جمهور باصلابت اوکراینی ، چیبود و چیشد ولی جنم اون از تروریستای روسی بیشتر بود و همین رمز موفقیتش شد ، اوکراین زیباترین عشق جهان ، ننگ به پوتین خونخوار !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس