درگیری پلیس لندن با هواداران فوتبال در اطراف استادیوم ویمبلی

پلیس انگلیس همزمان با برگزاری شهرآورد فینال جام حذفی انگلیس با طرفداران دو تیم منچستر یونایتد و منچستر سیتی درگیر شد.

به گزارش مشرق، پلیس شهر لندن همزمان با برگزاری شهرآورد فینال جام حذفی انگلیس بین دو تیم منچستر یونایتد و منچستر سیتی با گروه هایی از هواداران دو تیم در اطرافی استادیوم ویمبلی شهر لندن درگیر شد.

به نوشته نشریه انگلیسی «مترو»، این استادیوم امروز شنبه میزبان 90000 تماشاچی شهرآورد فینال جام حذفی انگلیس که با نتیجه دو بر یک به نفع منچسترسیتی تمام شد، بود. با این حال تصاویری که از اطراف استادیوم ویمبلی منتشر شد از وقوع درگیری بین نیروهای پلیس با هواداران دو تیم در آستانه شروع بازی حکایت داشتند.

افسران پلیس شهر لندن با حمله به هوادارانی که در اطراف استادیوم تجمع کرده‌ بودند تعدادی از آن ها را به زمین انداخته و دستگیر کردند.

در یکی از این تصاویر نیروهای پلیس انگلیس در حالی که یک هوادار را به طرزی خشونت آمیز دستگیر می‌کنند یک منور را از دست او می‌گیرند.

اعتصاب کارکنان بخش راه‌آهن انگلیس طی روز شنبه موجب شد چند ایستگاه مهم قطار با وجود موج سفر هواداران فوتبال به شهر لندن از مسافر خالی شوند.

تصاویر منتشر شده از ایستگاه قطار «منچستر پیکادیلی»، جایی که اکثر هواداران دو تیم اهل آن هستند، خالی بودن این ایستگاه را نشان داد.

حدود 12000 راننده قطار و کارمند بخش راه‌آهن انگلیس امروز شنبه با سازماندهی دو اتحادیه تجاری Aslef و RMT در اعتراض به شرایط کار و حقوق خود اعتصاب کردند.

به نوشته نشریه مترو، این اعتصاب برنامه‌های 15 شرکت راه‌آهن و سفر 40 درصد قطارها را مختل ساخت.

نشریه «ایندیپندنت» گزارش داد، عکسی از یک هوادار با پیراهن ورزشی حاوی نوشته‌ تحریک‌آمیز که اشاره به فاجعه بازی فوتبال سال 1989 بین دو تیم لیورپول و ناتینگهام فارست داشت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و پلیس لندن متعاقب آن این فرد را به جرم پوشیدن این پیراهن دستگیر کرد.

در این فاجعه که در 15 آوریل 1989 (26 فروردین 1368) در ورزشگاه هیلزبورو شهر شفیلد اتفاق افتاد 97 نفر از هوادارانی که در این استادیوم حضور داشتند در اثر فشار جمعیت جان باختند.

حساب توئیتر پلیس شهر لندن روز شنبه تصویری از این فرد را بازنشر کرد که در پشت پیراهن ورزشی او عدد 97 به همراه عبارت «کافی نیست» درج شده بود و بعدا اعلام کرد که او در محل استادیوم ویمبلی شناسایی و به جرم مختل کردن نظم عمومی بازداشت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یاشاسین اردبیل IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    الان سلب ریدی ها میگن نه دروغه پلیس لندن خیلی مهربونه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس