تصادف پژو پارس و تریلر در اصفهان ۲ فوتی و یک مصدوم داشت

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور در خصوص افزایش تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها هشدار داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور با توجه به افزایش تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها هشدار داد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: در ایام اوج سفرهای بین‌شهری شاهد وقوع تصادفات زنجیره‌ای ناگواری هم در بخش خودروهای سواری شخصی و هم در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده‌ایم که علت اصلی این حوادث بی‌توجهی رانندگان به لزوم رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی ناشی از بی احتیاطی و عجله و شتاب در رانندگی است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور گفت: متأسفانه در سه روز گذشته چندین فقره تصادف زنجیره‌ای فوتی و جرحی در جاده‌های کشور به وقوع پیوسته است که بخشی از این تصادفات در آزادراه‌های اصلی و استاندارد کشور بوده و بیانگر نقش اصلی عامل انسانی «راننده» به علت بی احتیاطی در رانندگی است.

وی افزود: اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط ترافیک سنگین راه‌ها از عوامل زمینه‌ساز این تصادفات است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: در شرایطی که راننده فاصله طولی با خودرو جلویی را متناسب با سرعت حرکت رعایت نکند با کاهش سرعت خودرو جلویی وقوع حادثه اجتناب‌ناپذیر است.

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: در شرایط لازم است رانندگان پیش‌بینی مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد داشته باشند و با توجه به شرایط ترافیکی جاده‌ها فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی را رعایت کرده و رعایت قوانین و مقررات و احتیاط در رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس