کد خبر 1494789
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
در همایش «آرمان امام در شریان امت» چه گذشت؟

همایش «آرمان امام در شریان امت» عصر امروز با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از چهره های سیاسی برگزار شد.

به گزارش مشرق، همایش «آرمان امام در شریان امت» عصر امروز سه شنبه ۹ خرداد به همت شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی در سالن همایش های مسجد امام صادق تهران با حضور شخصیت های مختلف سیاسی و اعضای این شبکه برگزار شد.

حسینی: آنهایی که مدعی بودند زبان دنیا را بلدند، حتی زبان کشورهای هم زبان ما را هم نفهمیدند

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ضمن تبریک دهه کرامت گفت: در ایام شادی اهل بیت گفتن و خندیدن باعث رضایت اهل بیت است، و از این ها مهم تر گره گشایی از کار دیگران هست که باعث شادی و شفاعت اهل بیت می شود.

حسینی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره برنامه های چند روز گذشته دولت گفت: برنامه هفتم توسعه دیروز نهایی شد و به زودی به مجلس تحویل داده می شود، هم چنین دو وزیر به مجلس معرفی شد، که الحمدالله یک وزیر امروز از نمایندگان محترم رای اعتماد گرفت.

وی افزود: در بحث برنامه هفتم، آقای قالیباف یک نامه به رهبر انقلاب نوشتند و ایشان هم چند مورد اضافه کردند و ارجاع دادند به دولت و به زودی همه این نکات نهایی خواهد شد و تحویل مجلس می شود.

حسینی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه لایحه عفاف و حجاب هم گفت: این لایحه که همه ما می دانیم دغدغه نیروهای انقلاب است امروز نسخه نهایی آن تحویل مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: این لایحه را قوه قضاییه تدوین کرد و فرستاد به دولت و دولت هم تغییراتی روی آن داد که ۹ ماده آن شد ۱۵ ماده و امیدوارم نتیجه مطلوبی داشته باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: در این موضوع مجلس دستش باز است و به فرموده حضرت آقا مجلس انقلابی بیاید و ضعف های این لایحه را درست کند.

حسینی در ادامه گفت: امیدواریم مثل رایی که امروز نمایندگان دادند بر فرموده رهبر انقلاب همدلی و هم افزایی بیش تری را در سال پایانی مجلس شاهد باشیم.

وی افزود: در موضوعات مختلف، ما اگر فقط کاستی ها و کمبودها را ببینیم معلوم است نا امیدی ایجاد می شود.

حسینی گفت: بعضی ها در بحث سیاست خارجی مدعی بودند که زبان دنیا را بلدند، ولی حتی زبان کشوری مثل تاجیکستان که هم زبان ما هم هستند نفهمیدند و ما در دولت گذشته هیچ تعامل فرهنگی اقتصادی با این کشور نداشتیم.

وی افزود: همین تاجیکستان جزو کشورهایی بود که مخالف پیوستن ایران با شانگهای بود که با اولین سفر آقای رییسی این اتفاق به وقوع پیوست و بعد هم ما به تاجیکستان پیوستیم.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار دیروز هم دیدیم که رهبر انقلاب از دیپلماسی منطقه ای دولت تشکر کردند که این موضوع تبعات اقتصادی خوبی برای مردم هم خواهد داشت و این توافقات در دراز مدت نتایج خود را خواهد داشت.

حسینی با اشاره به کارهای بزرگی تا به امروز دولت انجام داده گفت: در پروژه های بزرگی بانک ها و نهادهای مختلف سرمایه گذاری کردند که نتیجه آن کم کم مشخص می شود و آینده خوبی را انشاءالله شاهد خواهیم بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ما اگر در کشور چند حزب قدرت مند مثل حزب جمهوری اسلامی داشتیم خیلی از مسائل و مشکلات امروز وجود نداشت.

وی افزود: شاهد بودیم که حزب جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب چقدر با قدرت و با شبکه سازی درست با شخصیت های مثل شهید بهشتی و رهبر انقلاب کار را پیش بردند و در مجلس اول در کل کشور فضای مجلس را گرفتند و جلوی بنی صدر ایستادند.

حسینی با تاکید بر اتحاد تشکل ها و جریان های انقلابی گفت: ما نیاز داریم تشکل هایی باشند که در کنار هم هر کدام قرار بگیرند و گوشه ای از کار را بر عهده گرفته و این انسجام را در خدمت انقلاب اسلامی قرار دهند.

وی در پایان گفت: اگر تک تک بخواهیم کار بکنیم، موفقیت میسر نمی شود چرا که دشمن در همه عرصه ها منسجم شده و ما هم باید منسجم بشویم و همه تشکل ها در کنار یک دیگر برای انقلاب اسلامی گام برداریم.

ذالنور: دولت در زمان روحانی حتی حقوق کارمندانش را هم نداشت بدهد

حجت الاسلام ذوالنور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به در پیش رحلت جانسوز امام امت گفت: اگر در یک جمله بخواهم از حضرت امام بگویم، آن جمله این است که امام جامع الاضداد بود، امام یک شخصیت ساده زیست بود و یک مرد میدان بود.

وی افزود: امام از نظر شجاعت و مواسات یک الگو برای جامعه بود، عده ای در زمان جنگ خواستند برای امام پناهگاه بسازند ولی امام نپذیرفت.

ذوالنور خاطرنشان کرد: امام کادر سازی برای انقلاب اسلامی انجام داد، و کادر سازی درست از منظر امام، یعنی کادری که از گناه بترسد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبین گفتمان امامت و امام مداری در جامعه گفت: امام مداری در حال حاضر در تبعیت از امام وقت معنا پیدا می کند.

وی افزود: بعضی ها با امام بودند آیا از رهبری و امام فعلی تبعیت می کنند؟ تاریخ می گوید همان که کسانی چسبیدند به ستون پیغمبر به میراث پیامبر لگد زدند.

ذوالنور در ادامه گفت: سیره اهل بیت یعنی ولایت مداری و ما بایداز امام رضا و از حضرت فاطمه(س) ولایت مداری را یاد بگیریم.

وی افزود: در هر زمینه ای که سرمایه اجتماعی ما از بین رفته دلیلش این بوده که که باور معنای امامت و امام مداری و ولایت مداری در آن زمینه صورت نگرفته است.

ذوالنور خاطرنشان کرد: هر کجا که تفکر انقلابی وجود ما شاهد پیروزی و سربلندی ایران بوده ایم و هر جا که شما فسادی می بینید خلاء گفتمان و آرمان های انقلابی را مشاهده می کنیم.

وی در پایان گفت: دولت در زمان آقای روحانی حتی حقوق کارمندانش را هم نداشت بدهد و از صندوق توسعه ملی قرض گرفتم. و ما در حال حاضر باید این مسائل را برای مردم روشن کنیم.

اسکندری: می خواهیم همه جریانات معتقد به انقلاب را دور هم جمع کنیم

صالح اسکندری عضو شورای مرکزی شریان هم در ابتدای برنامه ضمن خوش آمد گویی به میهمانان ولادت امام رضا (ع) را تبریک گفت و از حضور حاضران در این جلسه تشکر کرد.

وی افزود: بناست ما در شریان یک فراخوان عمومی برای همه کسانی که معتقد به انقلاب اسلامی با هر رنگ و سلیقه هستند بدهیم و همه این افراد را دور هم جمع بکنیم.

اسکندری خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر انقلاب وظیفه احزاب و گروه ها کانال کشی فکری برای هدایت عمومی جامعه است و وقتی این هدایت رخ دهد ممکن است این احزاب در فضای سیاسی هم مورد اقبال قرار بگیرند.

وی با تاکید بر این که: شریان ذیل هیچ حزب جریان و و گروه و شخص خاصی نیست، گفت: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده مکتب امامین انقلاب اسلامی باشیم.

اسکندری در پایان گفت: برداشت های خاص از شریان نظرات شخصی است و واقعیت شریان همین چیزی که در حال حاضر وجود دارد هست و ما برای گفتمان انقلاب اسلامی دور هم جمع شده ایم.

در ادامه برنامه حجت الاسلام سید حمید روحانی از اعضای دفتر امام خمینی و نویسنده کتاب نهضت امام خمینی در ابتدا ضمن تبریک دهه کرامت گفت: نزدیک سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی باید این نکته را بگویم ما باید ابتدا امام را بشناسیم و بعد بر مدار نظام فکری امام عمل کنیم.

وی افزود: امام هم مرد خدا بود و هم مرد دنیا، هم از خودخواهی و دنیا پرستی رها شده بود و یک عارف سالک وارسته بود و هم به فکر دنیای مردم و نهضت سازی برای مردم بود، امام برای تشکیل حکومت اسلامی برنامه ریزی کرده بودند .

وی با اشاره به کادر سازی امام خمینی گفت: امام شاگردانی را برای انقلاب از همان سال ۱۳۱۸ تربیت کرده بودند از شهید صدوقی و شهید مطهری گرفته که از همان سال ها پای مکتب امام بزرگ شدند.

روحانی خاطرنشان کرده: امام نهضت خود را بر پایه حکمت و عقلانیت و برنامه سازی بنا نهاد و امام یک جامعه شناس بی نظیری بود که با اتکا و شناختی که از ملت داشت نهضت را پیش برد.
وی در پایان سخنان خود گفت: امام سعی کرد ملت را آگاهی دهد و مردم را روشن سازد اما متاسفانه می بینیم امروز عده ای به فکر تحریف امام هستند تا راه و گفتمان امام را به فراموشی بکشانند.

جراره: امیدواریم در مسیر گفتمان امامین انقلاب قدم برداریم

ابوالفضل جراره دبیرکل شریان هم در ادامه گفت: شبکه شریان قریب به دوسال روی آن مطالعه شده و یک گروه تخصصی دو سال روی آن کار کردند و در یازدهم اسفند سال گذشته با برگزاری مجمع شکل گرفت و حال با رونمایی از این سامانه امیدواریم بتوانیم کار جذب را انجام بدهیم.

وی افزود: امیدواریم در مسیر گفتمان امامین انقلاب قدم برداریم و کادر سازی کنیم و مثمر ثمر باشیم.

وی با اشاره به سامانه و سایت شریان گفت: افراد با توجه به سلایق و تخصص خود می توانند وارد شبکه های مختلف شریان شده و ثبت نام کنند.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که در سامانه شریان به آن توجه شده گفتمان مطالبه گری است که بخش اختصاصی در سایت به آن اختصاص داده شده و ما در راستای منافع انقلاب اسلامی و منافع مردم بحث مطالبه گری را پیش خواهیم برد.

جراره خاطرنشان کرد:ما به هیچ جریان و حزب سیاسی وابسته نیستیم و در حوزه های مختلف هم برنامه ریزی داریم و این جریان متعلق به آرمان های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب هست.

دبیرکل شریان در پایان گفت: شریان ده شبکه تخصصی را بوجود آورده و امیدواریم این مجموعه کمکی به نظام و انقلاب بکند و با کمک جوانان و نخبگان در مسیر تحقق تمدن اسلامی گام بردارد.

در ادامه برنامه از سامانه شریان رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس