کد خبر 1494345
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
مظفری: مشکل داوری ما از مدیریت اشتباه آب می‌خورد/ خورشیدی انتخاب خوبی بود

کارشناس داوری فوتبال کشورمان با اشاره به انتخاب اشکان خورشیدی برای قضاوت فینال جام‌حذفی گفت: او یکی از گزینه‌های خوب برای این دیدار بود و به نظرم مشکلی در این دیدار نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، نوید مظفری در واکنش به این انتخاب اشکان خورشیدی به عنوان داور فینال جام‌حذفی تاکید کرد: اگر من هم می‌خواستم برای این بازی داوری را انتخاب کنم یکی از گزینه‌ها همین داور بود و به نظر من باید قضاوت خوبی را از او شاهد باشیم.

وی ادامه داد: البته مشکلاتی در داوری داریم که به خود داوران باز نمی‌گردد و مساله در مدیریت این کمیته خلاصه می‌شود، کمیته داوران ما به محفلی برای تایید تصمیم‌ها تبدیل شده اما در اصل باید فضایی برای بیان نقطه نظرات مختلف و گرفتن بهترین تصمیم باشد که الان اینگونه نیست. برای من یک سئوال وجود دارد، چرا داوران باتجربه و خوشنامی مانند ترکی، مرادی، غیاثی، دزفولی، فنایی، غیاثی، عسگری و بسیاری دیگر از چهره‌های موثر این حوزه بیرون گود مانده و دیده نمی‌شوند در صورتی که باید از تجربیات و نقطه‌نظرات این افراد استفاده برد.

او در واکنش به هجمه‌هایی که علیه داوری فوتبال ایران به خصوص برای دیدار فینال جام‌حذفی صورت گرفته تاکید کرد: همین افرادی که گلایه دارند و هجمه وارد می‌کنند با سوت کدام داوران به فینال جام‌حذفی رسیده‌اند؟ پاسخ این سئوال همه چیز را مشخص می‌کند، اینکه بخواهیم به دلایل مختلف به داوری فشار وارد کنیم درست نیست. همین باشگاه‌هایی که گلایه دارند آیا وقتی به فینال می‌رسند یا در دیدارهای مهم به میدان می‌روند آیا سرمربی و سکان‌دار خود را تغییر می‌دهند که انتظار استفاده از داوران خارجی را دارند؟ شما با همین داوران ایرانی تا اینجا پیش‌ آمده‌اید و این صحبت‌ها درست نیست.

مظفری یادآور شد: متاسفانه کمیته داوران ما بیشتر نظاره‌گر اتفاقات است و باید برای این مسایل تصمیم‌ جدی گرفته شود، اگر این عادت غلط بدعت شود و هر تیم و باشگاهی برای خود ساز مخالف کوک کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و نباید اجازه داد این مسایل در داوری ما نهادینه شود. داوران ما مشکلی ندارند و همانطور که گفتم موضوع بحث در مدیریت مربوطه است. وقتی شما در طول فصل بارها ترکیب تیم خود را تغییر می‌دهید معلوم است هماهنگی لازم به وجود نخواهد آمد،‌ در داوری هم همینطور است. وقتی بالای ۴۰ نفر قضاوت می‌کنند مشکلاتی ایجاد خواهد شد که بازخورد آن را هم می‌بینیم و این مسایل نیاز به بررسی و مدیریت دارد.

گفتنی است دیدار فینال جام حذفی باشگاه‌های کشور، عصر روز چهارشنبه هفته جاری ساعت ۱۸:۳۰ بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار شود. اشکان خورشیدی این بازی را سوت خواهد زد و علیرضا ایلدروم، حسن ظهیری و محمدحسین ترابیان او را در امر قضاوت یاری خواهند داد.

کمک داوران اضافه (پشت دروازه): محمدحسین زاهدی‌فر، سیدعلی اصغر مومنی و کمک داور ذخیره محمد راهی معرفی شده‌اند ضمن اینکه ناظر داوری بر عهده محمود رفیعی و ناظر ویژه داوری نیز علی خسروی خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 2
    کلا داورهای ایرانی به درد نمیخورن.فقط فغانی خوب بود که رفت.بقیه فقط دلال هستن
  • رضا IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    1 2
    درست میگه لنگپلیس چطوری اومد فینال
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      1 0
      دو پنالتی واسه نساجی نگرفتن که کیسه بیاد بالا.
    • علی علی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 0
      مزخرف کیسه همش معترض هست کوکولی مگولیy6
  • حقیقت گو IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    عجب منطقی !!! مشکل در چطوری رسیدن به فینال نیست ، موضوع بازی بین دو تیم همسطحه که آقایان داور با اشتباهات خود باعث پیروزی ناحق یک تیم میشن ، دوم ، وقتی در کورس قهرمانی و سه بازی پایانی داوری دائما بر علیه یک تیم اشتباه می کنند این اسمش میشه تعمدی ... مثل اشتباه!!! داور دربی و داور بازی استقلال و نفت که کلا قهرمانی را از دست استقلال با یک توطئه کثیف در آوردن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس