کد خبر 14933
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴

يک کارشناس علوم اجتماعي گفت: در برخي کلاس‌هاي آموزش ازدواج و مسائل پيرامون آن، نظريات، ديدگاه‌ها و عقايد غربي به شيوه خاصي به شرکت کنندگان و زوج‌هاي جوان القاء مي‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان ملي جوانان، محمد اسماعيل شيخ قرائي اظهار داشت: جوانان بايد نسبت به طرح نظريات غربي در برخي از کلاس‌هاي ازدواج هوشيار باشند و نبايد اجازه دهيم مبلغان نظريه‌هاي غربي در اين کلاس‌ها به اشاعه نظرات نادرست در حوزه خانواده و ازدواج ادامه دهند.
وي افزود: زماني که مباحث ازدواج جوانان در جامعه مطرح مي‌شود بايد به اين نکته توجه داشت که پاسخگويي به اين نياز جوانان و حل مشکلات پيش رو نبايد بر اساس نظريه‌هاي غربي انجام شود.
شيخ قرائي با اشاره به اينکه نظريه‌هاي غربي درباره ازدواج و تشکيل زندگي به طور کلي با فرهنگ جامعه ايران ناهمخوان و متضاد است، بيان داشت: روند حاکم بر محافل علمي به خصوص در حوزه علوم انساني و همچنين نگرش غربي و خارج از چارچوب دين، روند حاکم بر برخي کلاس‌هاي آموزش قبل از ازدواج را به چالش کشيده است.
اين کارشناس علوم اجتماعي با اشاره به اينکه آموزش‌هاي قبل از ازدواج به دو دسته آموزش‌هاي مستقيم و غيرمستقيم تقسيم مي‌شوند، افزود: آنچه امروز بيشتر مورد توجه است، ارائه آموزش‌هاي مستقيم در قالب کلاس است که جوانان با حضور در اين کلاس‌ها با موضوعات مختلف از جمله عوامل تأثير گذار در امر ازدواج و نحوه رفتار با همسر آشنا مي‌شوند.
اين کارشناس علوم اجتماعي اظهار داشت: زماني که يک راه حل غربي براي ازدواج جوانان در اين‌گونه کلاس‌ها مطرح مي‌شود، به دليل سنخيت نداشتن با اصول و عقايد اسلامي و خانواده ايراني نمي‌تواند نتيجه مناسبي داشته باشد و به همين جهت نااميدي و يأس را در بين جوانان شرکت کننده در اين کلاس‌ها افزايش مي‌دهد و بار مشکلات را بر دوش آنان سنگين‌تر مي‌کند.
وي با بيان ديدگاه‌هايي که در برخي کلاس‌هاي ازدواج مطرح مي‌شود، ادامه داد: انديشه فمينيستي با طرح محوري موضوع آزادي جنسي زن و طرد نقش‌هاي کليشه‌اي مادري و همسري در خصوص ازدواج و خانواده موضع‌گيري خاصي را به مخاطب القاء مي‌کند که بيشتر درجهت مخالفت و حذف اين بنيان‌هاي اجتماعي است.
شيخ قرائي افزود: در حال حاضر جوامع غربي به دليل طرح اين‌گونه مسائل به سمت ناهنجاري‌ها و نابساماني‌ها رفته و در آن دست و پا مي‌زند و اين درحالي است که طرح اين مسائل به ويژه در حوزه ازدواج براي جوامع شرقي تهديدي جدي به حساب مي‌آيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس