خاندوزی: بسته اقتصادی کوتاه مدت دولت نهایی شد و امروز ابلاغ می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هفته آینده با کسب مجوز بانک مرکزی، شعبه بانک ملی به صورت رسمی در سلیمانیه عراق ایجاد خواهد شد.

به گزارش مشرق، سیداحسان خاندوزی عصر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌های استان کردستان در سنندج اظهار کرد: با ایجاد شعبه بانک ملی در سلیمانیه، برخی امور تجاری و گمرکی در کمترین زمان و بهترین شیوه انجام می‌شود.

وی از بانک ها و زیرمجموعه‌های وزارت اقتصادی و دارایی خواست خستگی‌ناپذیر و ویژه به مردم کردستان خدمت کنند و افزود: برخی استان‌ها مثل کردستان میراث‌دار کم توجهی بوده اند که باید در حد شایستگی مردم استان جبران شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: برای جبران عقب ماندگی با سرعت بیشتری کار ادامه بابد تا بتوان زیرساخت های لازم و امکان شکوفایی استعداهای اقتصادی را فراهم کرد.

خاندوزی ضمن تقدیر از خدمات بانک‌ها، ادامه داد: پذیرفته نیست برخی شرکت ها از پرداخت حقوق دولتی خودداری کنند، چراکه مردم استان نباید آسیب ببیند و حقوقشان ضایع شود.

وی ضمن تاکید بر پیگیری دریافت حقوق دولتی از شرکت‌ها از طریق استانداری، افزود: این حقوق را می‌توان برای ایجاد زیرساخت و سرمایه‌گذاری های اقتصادی استفاده کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، بانک ملی را موظف کرد ۱۵۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه را به کردستان برگرداند و ادامه داد: بانک‌های دیگر از جمله کشاورزی نیز به سمت پرداخت وام با کارمزد صفر حرکت کنند.

خاندوزی خواستار پرداخت تسهیلات بلاتکلیف و بر زمین مانده شد و اضافه کرد: اگر بانک های خصوصی اقدام به خروج منابع مالی می‌کنند، با آنان برخورد جدی شود؛ چه بسا نبود یک شعب بانکی به نفع مردم باشد.

ضرورت پرداخت وام های خرد بدون ضامن، برخورد با دستگاه‌هایی که از واگذاری املاک بلااستفاده خودداری می‌کنند و استفاده از پول حاصل از فروش این املاک برای اجرای کارهای عمرانی از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز به کردستان سفر کرد و بعد از بازدید از طرح تجاری تفریحی سنه سنتر، با فعالان اقتصادی استان نیز دیدار کرد.

خاندوزی سپس برای بازدید از مرز باشماق مریوان و اطلاع از وضعیت مرز، به مریوان سفر کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    زمینه باز کردن بانک در کشورهای دوست و برادر سوریه، لبنان، فلسطین و... هم فراهم گردید
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    برا اربعین امکانات در طرف عراقی خیلی ضعیف هستش لازمه برا اربعین خیلی هماهنگی افزایش پیدا کنه و طرف عراقی ستاد های اربعین راه اندازی کنه مدیریت طرف عراقی برا اربعین ضروری است
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    سال قبل برا زوار پاکستانی و افغانی خیلی سخت بود
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    سال قبل اربعین برا زوار پاکستانی و افغانی خیلی سخت بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس