يک پايگاه خبري آمريکايي اقدام به انتشار جزئياتي از دستورالعمل جديد اداره امنيت حمل و نقل آمريکا براي لمس اندام‌هاي تناسلي بدن مسافران و تصويربرداري از بدن عريان آن‌ها پرداخت و آن را سوءاستفاده جنسي رسمي دولت آمريکا دانست.

به گزارش مشرق، بعد از آنکه تصويب استفاده از دستگاه‌هاي اسکن عريان بدن مسافرين هوايي در فرودگاه‌هاي آمريکا، با اعتراضات بسياري از گروه‌هاي حامي حقوق بشر روبرو شد، هم‌اکنون اداره امنيت حمل و نقل ايالات متحده آمريکا دستورالعمل جديدي را براي ماموران خود صادر کرده است که بر اساس آن‌، ماموران امنيتي مي‌توانند از "کف دست و انگشتان" خود براي بازرسي بدن مسافرين استفاده کنند.
پايگاه خبري "کامن دريمز" با بيان اين خبر نوشت: اين دستورالعمل بدان معناست که مامورين اداره امنيت حمل و نقل آمريکا مي‌توانند اندام‌هاي تناسلي، سينه‌ها و ديگر اعضاي حساس بدن مسافرين را لمس کنند که در واقع اقدامي بسيار توهين‌آميز بوده و زمينه را براي سوءاستفاده جنسي ماموران آمريکايي فراهم مي‌کند.
به نوشته اين پايگاه خبري، استفاده از روش جديد بازرسي مسافرين که در آمريکا آن را "دستمالي" کردن مسافرين مي‌نامند، هفته گذشته در حالي بطور رسمي از سوي اداره امنيت حمل و نقل اعلام شد که قرار است هزار دستگاه اسکن عريان بدن نيز تا سال 2011 در فرودگاه‌هاي آمريکا به کار گرفته شود.
اين گزارش با تاکيد بر آنکه طرح‌هاي جديد اداره امنيت حمل و نقل آمريکا در واقع اين معنا را دارد که آن‌ها مي‌خواهند بدن عريان مسافرين را "ببينند" و با دستانشان "لمس" کنند مي‌نويسد: اين دستورالعمل جديد حتي صداي خلبان‌ها را نيز درآورده است. بطوريکه شبکه تلويزيوني "اي.بي.سي" آمريکا نهم نوامبر، گزارشي از يک خلبان آمريکايي پخش کرد که از اجراي روش جديد بازرسي با دست بر روي خود ابراز ناراحتي کرده و آن را "سوءاستفاده جنسي" خوانده بود.
اين گزارش مي‌افزايد: گذشته از آنکه دستورالعمل‌هاي جديد اداره امنيت حمل و نقل آمريکا نقض فاحش حقوق مطرح شده در متمم چهارم قانون اساسي اين کشور است، اين اقدامات تحقير و توهين عمدي به مسافرين هوايي محسوب مي‌شود.
از سوي ديگر اداره امنيت حمل و نقل با تصويربرداري از بدن عريان مسافرين در واقع در بسياري از موارد مي‌تواند متهم به سوءاستفاده‌هاي جنسي شود.
کامن دريمز با ارايه مثالي در اين زمينه مي‌نويسد: براي مثال اگر نگهبان يک فروشگاه، اعضاي بدن يک کودک را با دستان خود لمس کند و يا از مشتريان فروشگاه توسط دستگاه اسکن عريان بدن، تصويربرداري کند، مي‌توان وي را به جرم سوءاستفاده و تجاوز جنسي دستگير کرد.
اين پايگاه خبري آمريکايي مي‌افزايد: حال چرا بايد اجازه دهيم که دولت فدرال خود جرايم جنسي را عليه ما مرتکب شود. اين در حالي است که رفتارهايي که انجام آن از سوي شهروندان عادي تجاوز جنسي محسوب مي‌شود، بسيار ساده‌تر از اقداماتي هستند که اداره امنيت حمل و نقل با مسافرين هوايي انجام مي‌دهد.
اين گزارش با بيان آنکه پنج سال پيش حتي تصور استفاده از دستگاه اسکن عريان بدن و يا مجاز بودن لمس اعضاي بدن مسافرين توسط مامورين امنيتي فرودگاه‌هاي آمريکا غيرممکن بود مي‌نويسد: اما امروز آن‌ها از بدن عريان شما تصوير مي‌گيرند و اندام‌هايتان را لمس مي‌کنند. حال شايد پنج سال ديگر نيز مامورين امنيت حمل و نقل آمريکا قادر باشند تا لباس‌هاي مسافرين را درآورده و در اتاق‌هاي اختصاصي بازرسي، با لمس بدن مسافران به دنبال سلاح بگردند!
اين گزارش در ادامه هشدار مي‌دهد: اگر مردم آمريکا شروع به مخالفت با چنين بازرسي‌هاي غيرقانوني و توهين‌آميز نکنند، هيچ پاياني بر اقدامات اداره امنيت حمل و نقل نخواهد بود.
کامن دريمز با تاکيد بر آنکه هيچ يک از تدابير جديد بازرسي کمکي به امنيت پرواز نخواهند کرد مي‌نويسد: به نظر مي‌رسد که همه اين دستورالعمل‌ها با هدف سوءاستفاده و تحقير حداکثري مسافرين هوايي آمريکا وضع شده است که همزمان با آن، دولت و رسانه‌ها نيز با امنيتي جلوه دادن شرايط، مردم را از لحاظ ذهني آماده پذيرش چنين اقداماتي مي‌کنند.
نويسنده گزارش در انتها مي‌نويسد: اين آمريکاي جديد است. حقوق تعريف شده شما از پنجره به بيرون پرتاب شده و هيچ استثنايي وجود ندارد که با شما به عنوان يک شهروند مطيع قانون، با احترام برخورد کنند. اکنون با شما به عنوان يک "شهروند برده" رفتار مي‌شود و دولت آمريکا معتقد است که مي‌تواند هر زماني که خواست جنايات جنسي را عليه شما و فرزندان شما مرتکب شود.

SECURE SCAN.jpg

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس