بلندپروازی‌های کی‌یف کافیست؛ با نقشه جدید آماده پذیرش صلح باشید!

یک نشریه امنیتی آمریکایی در تحلیلی از دورنمای جنگ اوکراین به مقامات کی‌یف توصیه کرد که به دور از بلندپروازی‌های غیرواقع بینانه آماده پذیرش صلح با مسکو با نقشه جدید باشند.

به گزارش مشرق، یک نشریه اینترنتی آمریکایی متخصص در امور امنیتی و دفاعی در تحلیلی از دورنمای جنگ اوکراین به مقامات کی‌یف توصیه کرد با دست کشیدن از بلندپروازی، آماده پذیرش صلح با مسکو و به نقشه جدید اوکراین بیندیشند.

شبکه خبری المیادین شامگاه سه شنبه به نقل از نشریه آمریکایی «۱۹FortyFive» متخصص در امور امنیت ملی نوشت: نظام کی‌یف علاوه بر اینکه بایستی به قدرت نظامی مسکو اقرار کند، ضروری است هرچه زودتر خود را برای پایان جنگ و توافق صلح با مقامات کرملین آماده و به نقشه جدید اوکراین بدون اقلیم «دونباس» و شبه جزیره «کریمه» تن دهد.

بر پایه این گزارش، «براندون ویشرت»، تحلیلگر امور سیاسی و کارمند اسبق کنگره آمریکا در تحلیلی از دورنمای درگیری در اوکراین نوشت: «پیش شرط اساسی برای پایان جنگ و بازگشت آرامش به اوکراین، عقب نشینی مقامات کی‌یف از بلندپروازی و اقرار به شکست در برابر قدرت نظامی کرملین و نقشه جدید اوکراین است.»

این تحلیلگر حوزه امنیتی و دفاعی با خطاب قراردادن کاخ سفید برای پایان دادن به جنگ در شرق اروپا افزود: «واشنگتن به عنوان یک قدرت متوازن بایستی به جای دمیدن به درگیری با استفاده از ترکیه، به عنوان هم پیمان صوری خود که همواره به دنبال برقراری صلح میان مسکو و کی‌یف است می‌تواند جنگ را خاتمه دهد و با کنشگری ترکیه بزرگترین نشست صلح را برای دهه‌ها برقرار کند.»

این نشریه با ضروری خواندن «گردن نهادن همه طرف‌های درگیر» به نشستن بر سر میز مذاکره، برگزاری هرچه زودتر نشست مذاکرات صلح با الحاق شبه جزیره کریمه و مناطق شرق اوکراین به اراضی روسیه اجتناب ناپذیر دانست.

این کارشناس امور امنیتی افزود: «نظام کی‌یف باوجود پشتیبانی تسلیحاتی غرب و آمریکا منابع کافی برای مقابله نظامی با مسکو را ندارد و عاقلانه این است که با جغرافیای جدید خود کنار بیاید.»

وی در ادامه با هشدار به هزینه‌های هنگفت نظامی متحمل شده واشنگتن در حمایت از اوکراین در مقابل روسیه عنوان کرد که کشورهای غربی بیش از هر دوره‌ای اکنون دچار اختلافات داخلی با یکدیگر هستند و به نظر می‌رسد همه بار تسلیحاتی و پشتیبانی به گردن آمریکا افتاده است؛ کشوری که خود مسئولیت‌های جهانی دیگری نیز دارد و به ویژه آنکه مسافت سرزمینی و دریایی نیز مانع شده است.

این نشریه در پایان می‌افزاید که واقعیت این است که ساکنان اقلیم دونباس و شبه جزیره کریمه داوطلبانه خواستار الحاق به خاک روسیه هستند و همگرایی فرهنگی و زبانی نیز در این مطالبه اجتناب ناپذیر بوده و بر همین اساس، پوتین نیز به تمایل آنان چراغ سبز نشان داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 0
    حرف حساب ، خیلی اینرا معترف و اذعان دارند که زودتر تمومش کنید از جمله برخی از کشورهای اروپا که آسیب زیادی دیده و بیشتر هم خواهد شد و اگر به زمستان برسد آثار بیشتری نسبت به قبل از رنج و محنت نمود خواهد کرد
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 0
    هههه. موش کثیف صهیونیست (زلنسکی مزدور) پشم شد!
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      10 0
      خفه شو روسوفیل بی وطن
  • ساس IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    7 0
    نشریه احمق و کلرمندانش. سود خالص امریکا در ادامه جنگ در لبه شرقی اروپاست. امریکا حتی در حال گسترش گسل اجتماعی ترکیه است تا جنگ لبه شرقی اروپا را بگستراند. سودی که امریکا در حال درو کردن است از هزینه هایش بسیار بیشتر است.ترکاندن اروپا و روسیه و اوکراین
    • ایرانی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      8 0
      دقیقا هدف اول آمریکا نابودی روسیه و از دور خارج کردن روسیه از معادلات بین المللی هدف دوم سود سرشار فروش سلاحی هست که پولش رو اروپایی ها میدن هدف سوم بلاشک چین خواهد بود که دنبال بها نه ای برای تحریم و انزوای اقتصادی چین جهت برگشت به قدرت اول اقتصادی دنیاست دموکرات ها خبیس ترین و زیرک ترین حزب دنیا هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس