غم‌انگیز مثل برزیل؛ چراغ‌های تندیس مسیح در حمایت از وینیسیوس خاموش شد

چراغ‌های تندیس مسیح در ریودوژانیرو برزیل در حمایت از ستاره تیم ملی این کشور که هدف توهین‌ و آزار نژادپرستانه قرار گرفته است، یک ساعت خاموش شد.

به گزارش مشرق، به‌دنبال توهین نژادپرستانه علیه وینیسیوس جونیور، ستاره باشگاه رئال مادرید در جریان بازی یکشنبه‌شب این تیم برابر والنسیا، چراغ‌های تندیس مشهور مسیح در ریودوژانیرو در حمایت از مرد برزیلی یک ساعت خاموش شد.

این اقدام با همکاری مرکز ورزش و بیعت اسقف‌نشین کلیسای ریودوژانیرو، کنفدراسیون فوتبال برزیل و دیده‌بان تبعیض نژادی در فوتبال صورت گرفت.

پس از آنچه در مستایا برای وینیسیوس رخ داد، ستاره سلسائو با خیل حمایت‌ها از گوشه و کنار جهان روبه‌رو شد. بسیاری‌ از این پیام‌های حمایتی از زادگاه وی یعنی برزیل بود و او را دلگرم کرد.

مدیریت نگهداری این تندیس نیز با پیوستن به خیل پیام‌های حمایتی از وینیسیوس، ضمن محکوم کردن توهین‌های نژادپرستانه به وی، در بیانیه‌ای از دولت و مقامات فوتبالی اسپانیا و همچنین فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) خواست تا نسبت به اتخاذ تدابیر «موثر و کارساز» در راستای مقابله با این رفتارها اقدام کنند.

وزارت خارجه برزیل در بیانیه‌ای رسمی و شدیدالحن به نیابت از دولت لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل اعلام کرد: دولت برزیل از اینکه تاکنون هیچ اقدام موثری برای جلوگیری و پیش‌گیری از تکرار این قبیل نرژادپرستی‌ها صورت نگرفته، عمیقا متاسف است.

لولا نیز درباره این اتفاق ناخوشایند گفت: به هیچ‌وجه عادلانه نیست جوانی که نبرد زندگی پیروز و به یکی از بهترین‌های فوتبال بدل شده، چنین حملاتی را متحمل شود. نباید اجازه دهیم که فاشیسم و نژادپرستی به ورزشگاه‌های فوتبال نفوذ کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس