اصرار اتحادیه اروپا بر مواضع خصمانه علیه ایران/تحریم بسیج دانشجویی و بنیاد تعاون سپاه

شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه (۱ خرداد ۱۴۰۲) در تداوم مواضع خصمانه و مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، بسیج دانشجویی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرد.

به گزارش مشرق، در هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا که یک نسخه آن در تارنمای این اتحادیه منتشر شد، پنج شخصیت ایرانی نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند که عبارتند از سلمان آدینه‌وند فرمانده یگان امداد تهران بزرگ، سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی، محسن نیک ورز دادستان شهرستان سیرجان، نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت و سعید منتظرالمهدی سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور.

بر اساس این گزارش، دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو اتحادیه را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر در نشست خبری اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیرسازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و تصریح کرد، کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.

وی با اشاره به حق واکنش متقابل ایران و تحریم‌های وضع شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه ها در حال اقدام و اجرا است نخواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    اینا چرا پارک شون رو عوض نمیکنن؟ لااقل ساقی رو عوض کنید
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    خیلی ممنون
  • ح IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    ای بابا ویلای اسپانیا توقیف شد!! کلبه جنگلی شمال فرانسه مو بگو! اوه اوه آپارتمان 200 متری برلین وایییییییی سفرهای اروپایی همه خراب شد!! چرااااااااا چرااااااااا تحریییییییم کردید؟؟ 😭😭😭😭😂😂😂😂😂😂😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس