سریال رسوایی‌های اخلاقی پلیس لندن/اخراج به جرم کودک‌آزاری

یک افسر پلیس لندن در تداوم سریال رسوایی‌های اخلاقی این نهاد امنیتی، به جرم کودک‌آزاری اخراج شد.

به گزارش مشرق از منابع خبری، هیات منصفه دادگاه منطقه چلمزفورد انگلیس آقای «فرهان قدیالی» را به ارتکاب کودک آزاری در سپتامبر ۲۰۱۹ متهم کرد.

حکم نهایی وی قرار است روز چهارشنبه صادر شود اما نامبرده به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای، از خدمت در اداره پلیس لندن بدون اطلاع قبلی اخراج شده است.

قدیالی که در یگان فرماندهی مرکزی غرب پلیس لندن کار می‌کرد، دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی از خدمت در این نهاد امنیتی تعلیق شد.

وی ماه مارس گذشته، در نتیجه تحقیقات مستقل پلیس به جرم کودک آزاری گناهکار شناخته شد.

لوئیز پودفوت سخنگوی پلیس لندن در این باره گفت: «قدیالی به ارتکاب یک جرم بسیار جدی گناهکار شناخته شده است. اگر پلیس می‌خواهد اعتماد عمومی را تأمین کند، باید با ریشه‌کن کردن افرادی که شایسته خدمت نیستند، از صداقت خود محافظت کند.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که نتایج تازه‌ترین مطالعات صورت گرفته از عملکرد پلیس پایتخت انگلیس، تصویر تکان‌دهنده و اسفناکی را از عمق نژادپرستی و فساد اخلاقی در این نهاد امنیتی نشان می‌دهد.

گزارشی که ماه پیش در پی قتل سارا اورارد - زن جوانی که پارسال بدست مامور پلیس لندن مورد آزار جنسی قرار گرفت و سپس به قتل رسید – منتشر شد از یک فرهنگ مسموم در بین مسئولان و کارکنان بزرگترین اداره پلیس انگلیس پرده بر می‌دارد.

گزارش یادشده که از سوی لویس کیسی تهیه شده است، فرهنگ قلدری و ناتوانی مسئولان اداره پلیس لندن را در مقابله با رسوایی‌های اخلاقی این سازمان روایت می‌کند.

«کیسی» در هر بخشی که بررسی کرده، از جمله فرماندهی حفاظت از پارلمان و مراکز دیپلماتیک، نقص‌های گسترده‌ای را کشف و توصیه کرده که این واحدها به بخش‌های تخصصی‌تر واگذار و یا به طور کلی منحل شود.

این درحالیست که بحث واگذاری بخش‌های تخصصی، از مدت‌ها پیش مطرح است تا پلیس صرفا روی نظم عمومی پایتخت متمرکز شود.

نتایج تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که اعتماد عمومی به پلیس این کشور به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. یافته‌های موسسه «ردفیلد ویلتون» نشان می‌دهد که فقط ۲۶ درصد مردم انگلیس دیدگاه مثبتی به عملکرد پلیس دارند؛ ۴۰ درصد از تردد تنها در شب احساس ناامنی می‌کنند و بیشتر از پنج سال پیش، نگران قربانی شدن در یک جنایت هستند.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه اعتماد عمومی به پلیس «به شدت آسیب دیده»، خواستار «تغییر فرهنگ» این سازمان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس