کد خبر 1491504
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
اسطوره استقلال در بیمارستان بستری شد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در بخش مراقب‌های ویژه یکی از بیمارستان‌ها بستری شد.

به گزارش مشرق، حسن روشن، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال به دلیل بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد. از قرار معلوم قلب او مورد آنژیو قرار گرفته و فعلا در بخش مراقب‌های ویژه بستری است تا با بهبود شرایطش مرخص شود.

حسن روشن متولد ۱۳۳۴ در تهران است و سابقه بازی برای تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های تاج (استقلال) و الاهلی امارات را در کارنامه خود دارد.

حسن روشن تنها ملی‌پوش ایران است که در جام جهانی، جام ملت‌های آسیا، المپیک و بازی‌های آسیایی برای تیم ملی فوتبال ایران گلزنی کرده‌است. وی از این حیث در تیم ملی رکورد دار است.

او در جام جهانی ۱۹۷۸ عضو تیم ملی فوتبال ایران بود و توانست در دیدار برابر پرو گل ایران را به ثمر برساند. وی مدتی در زمان افشارزاده مدیریت آکادمی استقلال را نیز برعهده داشت که چندی بعد با استعفا وی همراه شد. حسن روشن از بهترین مهاجمان تاریخ باشگاه استقلال است و به عنوان یکی از گلزن‌ترین مهاجمان تاریخ تیم ملی ایران است. روشن دارای عنوان جوانترین گلزن دربی تهران با ۱۸ سال و ۳۵۷ روز سن است.

گل او به عقاب در ۲۵ اسفند ۱۳۵۱ در بازی پایانی جام باشگاه‌های تهران باعث قهرمانی تاج در این مسابقات شد. او در المپیک ۱۹۷۶ مونترال موفق به بازکردن دروازه تیم لهستان شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود. IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    2 0
    روشن . افسانه ما نوجوانهای دهه ۴۰ و۵۰ بود، بازیکنی که اگرامکانات امروزراداشت. همه این فوتبالیستها رادرجیبش می گذاشت. روشن، احدی، چنگیز، حجازی، پروین، فرکی، قاسمپور،قلیچ خانی، مظلومی، مایلی کهن، وازگن صفریان، گازرانی، مهاجرانی وبعدهازرینچه، محمدخانی ، عاشوری، پیوس ، و.....هرکدام یک تیم بودند. باآن غیرتهای مثال زدنی، بدون پول، با شغلهای دوم وزحمت ورشدیافته درزمینهای خاکی.....خداوندشفابدهد، روشن برادرش درجنگ نیزشهیدشد. 3
  • رضا IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    3 0
    انشاالله خداوند شفای عاجل عطا فرماید
  • ارتش سرخ IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 0
    به هواداری او از طرف ارتش سرخ دعا برخیز قهرمان
  • ارتش سرخ IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 0
    به هواداری او از طرف ارتش سرخ دعا برخیز قهرمان
  • sahand IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 0
    برا روشن بزرگ ارزوی سلامتی دارییم. واز همه پیشکسوتا گلایه که چرا از وجودتون تیم هیچ بهره ایی نمیبره و سالی ۱۰ بار شخمش میزنند. بالاخره ی هایدی هویی . ما که نمیبینیم جز تفرقه
  • اهالی بره بره IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    خدایا علاوه سلامت جسمی ، سلامت روحی نیز له این بزرگوار عطا کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس