کد خبر 1491067
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی همه چیز برای ایرانیان کانادا، متنی را با عنوان «شکاف اشتغال بین انگلیسی و فرانسوی زبانان در کبک دو برابر شده است»، منتشر کرد:

هیئت اشتغال استانی کبک (PERT) به تازگی گزارشی را منتشر کرده است که وضعیت اشتغال جوامع انگلیسی‌زبان کبک را بررسی می‌کند. این گزارش از داده‌های سرشماری جدید ۲۰۲۱ استفاده می‌کند و نشان می‌دهد که انگلیسی‌زبانان در اکثر مناطق کبک با وجود نرخ بالای مشارکت نیروی کار و تحصیلات بالا، نرخ بیکاری بالاتر، درآمد متوسط کمتر و نرخ بالاتر فقر را در مقایسه با اکثریت فرانسوی‌زبان تجربه می‌کنند.

به طور خاص، تحقیقات PERT نشان می‌دهد که نرخ بیکاری برای انگلیسی زبانان ۱۰.۹ درصد در مقایسه با ۶.۹ درصد برای فرانسوی زبانان است. این شکاف بیکاری ۴ درصدی دو برابر شکاف بیکاری ۲ درصدی است که در تحلیل قبلی PERT از داده‌های سرشماری سال ۲۰۱۶ یافت شد.

اختلاف درآمد بین انگلیسی و فرانسوی زبانان نیز در حال افزایش است. گزارش PERT نشان می‌دهد که انگلیسی زبانان ۵۲۰۰ دلار کمتر از فرانسوی زبانان از نظر درآمد شغلی متوسط درآمد دارند و این شکاف نیز نسبت به سرشماری قبلی دو برابر شده است. انگلیسی زبانان علاوه بر درآمد کمتر، نرخ فقر بیشتری را در مقایسه با همتایان فرانسوی خود تجربه می‌کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    2 0
    امام خامنه‌ای :« غرب حق ندارد دربارهٔ حقوق بشر سخن بگوید».تبعیض و شکاف نژادی و زبانی در ذات غرب وحشی نهفته است. غرب وحشی که یک کاسه مسکتبرند و به گفته جوزف بورل اروپا باغ است و باقی دنیا بیابان ! بعد همین اروپا در میان خودشان هی استثناء خورده و کوچک و کوچک تر می شود تا منتهی شود به استکبار فردی و با همین فردگرایی مطلق دست به جنایاتی می زنند که حتی شیطان و جانوران از این افراد پست تر از جانور تبری می جویند. جنایات ناپلئون ، هیتلر ، ترومن ، ماکرون ، اوباما، ملکهٔ الیزابت و...گویای چنین توحش فردی است. این تفاوت و نابرابری درآمد و نرخ بیکاری بین انگلیسی زبانان و فرانسوی زبانان در کبک کانادا نمادی از همهٔ هویت استکباری و مهاجم غرب وحشی است. غرب وحشی ادامهٔ فرد و جمع فرعونی است که قرآن آن را چنین تبیین می فرماید که « ان فرعون علا فی الارض وجعل اهلها شیعایستضعف طائفة منهم همانا فرعون تکبر ورزید در روی زمین و اهل زمین را تکه تکه و گروه گروه کرد و سپس برخی را ناتوان ساخته و به استضعاف کشید»! فرعون و نظام فرعونی قطعه قطعه کردن جمع های انسانی و برخی را بر برخی ترجیح دادن ، بخشی از هویتش بوده و جدایی ناپذیر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس