کد خبر 1490856
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
‌

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر گفت: ۲ قلاده روباه که وارد خانه‌ای در خمینی‌شهر شده بودند، توسط نیروهای آتش‌نشانی، زنده‌گیری و سپس در طبیعت رهاسازی شدند.

به گزارش مشرق، مهدی مرادیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ساعت ۱۰ امروز صبح بدنبال تماس تلفنی تعدادی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده روباه در یک واحد مسکونی، آتش‌نشانان ایستگاه ۲ خمینی شهر به محل حادثه در خیابان "امام شمالی" این شهر اعزام شدند.

وی با بیان‌اینکه این ۲ روباه سرگردان از یک ساختمان مخروبه واقع در پشت این منزل وارد آن شده بودند، افزود: نیروهای آتش‌نشانی با استفاده از ابزار تخصصی خود، روباه‌ها را شکار و با هماهنگی اداره محیط زیست در طبیعت رها کردند.

مرادیان با بیان‌اینکه این دومین زنده‌گیری روباه در خمینی شهر در سالجاری بوده است، گفت: این حیوانات بیشتر برای جست‌وجوی آب و غذا به داخل شهرها می‌آیند.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با حیواناتی مانند روباه در داخل شهر یا منزل مسکونی، برای جلوگیری از آسیب رسیدن احتمالی به افراد با سامانه تلفنی ۱۲۵ تماس بگیرند تا نیروهای آتش نشانی با ابزار تخصصی آنها را شکار و زنده‌گیری کنند.

مرادیان با اشاره به اینکه در سال های اخیر مشاهده روباه در سطح شهر افزایش یافته است، تصریح کرد: روباه جزو حیات‌ وحش است و افزایش آنها در سطح شهر یک معضل به‌ شمار می‌آید.

در سال‌های اخیر مشاهده حیواناتی مانند روباه در سطح شهر اصفهان نیز افزایش یافته است و به گفته حسین اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، عواملی مانند دسترسی به منابع غذایی، سازگاری بالا با زیستگاه‌های مختلف و خشکی بستر زاینده‌رود سبب حضور روباه‌ها در شهرها می‌شود.

کارشناسان تاکید دارند که روباه از حیوانات وحشی است و مردم باید از غذا دادن به آن خودداری کنند زیرا شهر، زیست بوم این گونه جانوری نیست.

خمینی شهر واقع در ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    2 0
    روباه واقعا حیوان با نمک ودوست داشتنی هست در حفاظت از جان آن ها تلاش کنیم
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    1 1
    گربه ها از پس موش ها بر نمی ایند ولی روباه ها به راحتی موش ها را شکار میکنند . باید راهی پیدا کرد تا در پارک ها روباه پرورش داد و در شهر ازاد کرد
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    1 0
    زنده بودن ولی دیگه میمیرن!
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    1 0
    اومدن صاحب خونه رو گول بزنن وگوشتاشون رو از تو یخچال ببرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس