ساخت ماهواره ناهید ۳ به پژوهشگاه فضایی واگذار شد

سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: طراحی و ساخت پروژه جدید ماهواره ناهید ۳ به پژوهشگاه فضایی ایران واگذار شد.

به گزارش مشرق، حسین دلیریان مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: سازمان فضایی ایران بر اساس وظایفی که در برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور برعهده دارد، موظف است که در حوزه‌های مختلف فضایی از جمله سنجش از دور، مخابرات فضاپایه، نجوم و اکتشافات و… برنامه‌ریزی کرده و در این زمینه‌ها پروژه‌هایی را تعریف‌، طراحی و اجرا کند.

وی افزود: در همین زمینه و به منظور توسعه پروژه ماهواره‌ای ناهید که تاکنون دو نسخه از آن طراحی و رونمایی شده است، پروژه جدیدی تحت عنوان ناهید ۳ تعریف شد که پس از انجام بررسی‌های لازم، اجرای این پروژه توسط سازمان فضایی ایران به پژوهشگاه فضایی ایران واگذار شد.

دلیریان در ادامه گفت: کشورمان در حوزه مخابرات فضاپایه محصولاتی را طراحی و تولید کرده است اما محصولات تولید شده، هیچکدام با هدف ارائه خدمات پهن باند در مدار پایین نبوده‌اند.

وی افزود: پروژه ناهید ۳ در واقع اولین گام عملیاتی ایران در حوزه ارتباطات پهن باند مدار پایین است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 0
    ای ول
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 0
    ازمشتاقان شناخت ازعلوم فضا هستم وایکاش میشد راه ورود به فضا هموار میشدو چشم وگوش ایران برکل جهان هستی باسرعت به پیش میرفت وعلاقمندان به علم را دراین جهت راهنمایی میکردند
  • ارش IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 1
    نه ماهواره عفاف میسازیم چشم بدحجابان کور شه
  • سمیه IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 0
    این شبکه های مدار لئو نیاز به موشک های حرفه ای کلاس سنگین در حد سروش داره که با یه پرتاب دها ماهواره رو در مدار قرار بده نه یک بالستیک نظامی قاره پیما که یه میکرو ماهواره رو در مدار قرار میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس