ثبت رکود جدید در بازدید از نمایشگاه کتاب/ ساعت کار نمایشگاه یک ساعت افزوده شد

سخنگوی نمایشگاه کتاب با اشاره به استقبال بالای امروز مردم از نمایشگاه گفت: حضور پرشور امروز مردم در مصلی رکورد جدیدی در بازدید از نمایشگاه کتاب رقم زد.

به گزارش مشرق، علی رمضانی سخنگوی ‌نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ششمین نشست خبری این دوره از نمایشگاه که عصر امروز سه‌شنبه ٢۶ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار داشت: هفتمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب درحالی می‌گذرد که ٢۶ اردیبهشت‌ماه روز بی‌نظیر در تاریخ نمایشگاه است و براساس مشاهدات جمعیت امروز نمایشگاه بی‌سابقه است.

وی با اشاره به اینکه اگر باغ علم و دانایی امروز جایگاه دارد محصول باغ علم امام صادق (ع) است، گفت: ایشان فرمودند هرکس برای خدا دانش بیاموزد و به دیگران بیاموزد جایگاه ویژه‌ای در ملکوت خواهد داشت.

رمضانی با بیان اینکه از ساعت‌ها قبل از بازگشایی سالن‌های نمایشگاه پارکینگ‌ها پر شد و در خیابان‌های اطراف مردم ماشین‌های بسیاری حتی در بزرگراه‌ها پارک کردند، گفت: در بزرگراه‌های مدرس و شهید سلیمانی تا سیدخندان و هفت تیر ماشین‌های بازدیدکنندگان پر شده است.

سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: هیچکدام از پیش‌بینی‌های قبل از برگزاری با توجه به شرایط اقتصادی فروش بالای نمایشگاه را حدس نمی‌زد. شب گذشته در شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه برای بررسی افزایش ساعت بحث شد و تصمیم شد ساعت نمایشگاه یک ساعت افزایش یابد و این به صورت پیامکی به ناشران اعلام شد.

وی با بیان اینکه امروز نمایشگاه میزبان رئیس‌جمهور بود که از بخش کودک و نوجوان بازدید کرد و با ناشران گفت‌وگو کرد گفت: قیمت کتاب، توزیع و ظرافیت‌های نشر و تولید محتوا و غلبه ترجمه بر تألیف در حوزه کودک از مطالبی است که در دیدار رئیس جمهور و ناشران مطرح شد.

رمضانی ادامه داد: از مردم خواستارم با وسایل حمل و نقل عمومی رفت‌ و آمد کنند. سخنگوی نمایشگاه کتاب با اشاره به تخفیف‌های نامتعارف برخی سکوهای فروش گفت: استقبال مردم نشان می‌دهد که به کالای اصیل و مجموعه‌های مناسب و سالم همچنان اعتماد دارند. در نمایشگاه کتاب طبق آیین‌نامه تخفیف متعارف داریم.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته اولین مرحله واریز مبالغ کتب خریداری شده بخش مجازی به حساب ناشران واریز شد، گفت: نمایشگاه خود را متعهد می‌داند تا حین برگزاری، هزینه‌های خریداری با تأیید پست واریز کند و بر این اساس تا ساعت ٢٠ روز دوشنبه ٢۵ اردیبهشت‌ماه ١۴۴ میلیارد تومان فروش داشتیم. در بخش حضوری ۶٧ میلیارد تومان در کارتخوان‌های رسمی و ٢٠ میلیارد تومان کارتخوان‌های غیررسمی و نقدی بوده است. در بخش مجازی مجموع ۵٧ میلیارد تومان فروش داشتیم که ۴۴ میلیارد تومان فروش برای ناشران و ١٣ میلیارد تومان برای کتابفروشان بوده است. در مجموع در بخش مجازی ۴٨٠ هزار نسخه کتاب به فروش رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس