کد خبر 1490168
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸
جام‌های رسمی رئال مادرید بیشتر است یا بارسا؟

به بهانه قهرمانی بارسلونا در لیگ، نگاهی به آمار دو تیم مطرح اسپانیا در زمینه کسب جام انداخته‌ایم.

به گزارش مشرق و به نقل از آس، در چند ماه آغازین فصل برای همه این طور به نظر می‌رسید که رئال مادرید می‌خواهد قهرمانی در لیگ را خیلی راحت به دست بیاورد اما شرایط رئال مادرید پیش و پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر متزلزل با افت همراه شد. در سوی دیگر شاگردان ژاوی هرناندس با یازده برد در دوازده بازی شروع خوبی در سال جدید داشتند. در نهایت چه چیز بهتر از قطعی‌کردن قهرمانی در خانه تیم همشهری یعنی اسپانیول؟

رئال مادرید یا بارسلونا؟ کدام تیم جام‌های «مهم» بیشتری را کسب کرده‌اند؟

هر دو باشگاه در این فصل دو بار قهرمان شده‌اند. علاوه بر لالیگا، بارسا در ماه ژانویه در سوپرکاپ اسپانیا نیز در عربستان سعودی قهرمان شد. رئال مادرید نیز به لطف پیروزی ۲-۱ مقابل اوساسونا، قهرمان کوپا دل ری شد و پیش از این در جام جهانی باشگاه‌ها در مراکش نیز قهرمان شده بود.

با این حال بر خلاف کاتالان‌ها، مردان کارلو آنچلوتی هنوز شانس‌بردن جام را دارند؛ لیگ قهرمانان اروپا. رئال مادرید هفته گذشته در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی مقابل منچسترسیتی به تساوی ۱-۱ رسید و چهارشنبه‌شب در بازی برگشت به مصاف صدرنشین لیگ برتر خواهد رفت.

آیا سوپرکاپ اسپانیا و جام جهانی باشگاه‌ها جام‌هایی «مهم»اند؟

رودی کانز، نویسنده این یادداشت در ادامه می‌نویسد: «من - شاید بحث‌برانگیز - به این نتیجه رسیدم که رقابت‌هایی را که رئال مادرید و بارسلونا در اوایل این فصل بردند، جام‌هایی بزرگ حساب نکنم. سوپرکاپ اسپانیا، سوپرجام یوفا و جام جهانی باشگاه‌ها را جام‌های مهم تلقی نکردیم. (با خیال راحت می‌توانید با من مخالفت کنید.)

البته بارسا در سوپرکاپ اسپانیا پیشتاز است (۱۴-۱۲)، مادرید در جام جهانی باشگاه‌های (۵-۳) پیش است و در سوپرجام یوفا مساوی هستند (۵-۵). بنابراین نتایج این رقابت‌ها تاثیری روی جایگاه دو تیم در تعداد قهرمانی‌های مهم ندارند.

من قهرمانی‌هایی را مهم قلمداد کردم که باشگاه‌ها در شروع فصل، به‌شدت بابت قهرمانی در آنها تلاش می کنند؛ قهرمانی‌هایی که برای هواداران خیلی مهم هستند.

رئال مادرید و بارسلونا چند عنوان قهرمانی در لیگ کسب کرده‌اند؟

رئال مادرید با ۳۵ عنوان قهرمانی در لیگ در مقابل ۲۷ عنوان قهرمانی بارسلونا همچنان پیشتاز است. اگرچه کاتالان‌ها در چند دهه اخیر بیشتر به قهرمانی رسیده‌اند و از سال ۱۹۹۰ تاکنون هفت عنوان قهرمانی بیشتر در لیگ از رئال مادرید دارند.

رئال مادرید و بارسلونا چند جام اروپایی/لیگ قهرمانان اروپا را برده‌اند؟

رئال مادرید به‌سادگی استاد این رقابت است. ۱۴ قهرمانی، دو برابر بیشتر از هر تیم دیگری. (میلان با هفت قهرمانی در رده بعدی است.) البته این شامل پنج قهرمانی در ۹ فصل گذشته، از جمله سه قهرمانی متوالی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ است.

بارسلونا تا سال ۱۹۹۲ هرگز موفق به کسب این جام نشده بود و تا آن زمان رئال مادرید شش بار این جام را کسب کرده بود. بارسلونا اکنون پنج بار قهرمان شده است اما از فصل ۱۵-۲۰۱۴ نتوانسته طعم قهرمانی در اروپا را بچشد.

رئال مادرید و بارسلونا چند جام «بزرگ» اروپایی دیگر را برده‌اند؟

شما تمایل ندارید رئال مادرید را با چیزی غیر از لیگ قهرمانان اروپا مرتبط کنید اما آنها دو جام یوفا را در دهه ۱۹۸۰ به دست آوردند.

این جامی است که بارسلونا هرگز آن را نبرده است و امیدوار بود در این فصل لیگ اروپا را کسب کند ولی حذف شد. البته بارسا چهار بار جام برندگان اروپا را که اکنون از بین رفته، برده است. این جام در زمان خودش جام مهمی تلقی می‌شد و جایگاه ویژه‌ای داشت.

رئال مادرید و بارسلونا چند بار قهرمان کوپا دل‌ری شده‌اند؟

اگر فکر می‌کنید که رئال مادرید تا این مرحله از نظر قهرمانی در جام‌های مهم بسیار جلوتر است، حق با شماست. اما اینجا جایی است که بارسلونا فاصله را کم می‌کند. کاتالان‌ها ۳۱ بار قهرمان کوپا دل ری شده‌اند و مادرید تنها ۲۰ بار فاتح این رقابت‌ها شده است.

کدام تیم بیشتر جام برده است؟

در مجموع رئال مادرید ۷۱ جام «مهم» کسب کرده است و بارسلونا ۶۷ جام.

حالا سوال بعدی این است که رئال مادرید می‌تواند ۱۰ ژوئن در استانبول فاصله را یک بار دیگر افزایش دهد و قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد یا خیر.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس