ولخرجی جانسون در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس خبرساز شد

جانسون نخست وزیر اسبق این کشور در شرایطی که مردم جزیره تحت فشار هزینه‌های سرسام‌آور زندگی و تورم دو رقمی روزگار دشواری را سپری می‌کنند، یک باب عمارت چهار میلیون پوندی خریداری کرده است.

به گزارش مشرق از تایمز لندن، این عمارت ۹ خوابه و سه بر، در منطقه آکسفوردشایر قرار دارد که جانسون آن را بدون دریافت وام خریداری کرده و قرار است با همسر و فرزندانش در آن زندگی کند.

جانسون از زمانی که استعفا کرد، بدون پرداخت اجاره در یک ملک ۲۰ میلیون پوندی در لندن ساکن بود. وی ادعا کرده که کرایه این ساختمان ماهانه ۱۰ هزار پوند است اما طبق یافته‌های نشریه میرور، ارزش اجاره این واحد بالغ بر ۳۰ هزار پوند در ماه است که از حقوق سالانه پرستارانی که دولت با بهبود شرایط کاری آنها مخالفت می‌کند، بیشتر است.

به گزارش تایمز، وضعیت مالی جانسون از زمانی که از مقام نخست وزیری استعفا کرد، متحول شده است. او به لطف سخنرانی در محافل مختلف در آمریکا، هند و سنگاپور درآمد هنگفتی را کسب کرده است. نامبرده همچنین فقط بابت نوشتن خاطراتش ۵۱۰ هزار پوند دریافت کرده است.

این درحالی است که بر اساس گزارش‌ها او طی پنج ماه از زمانی که استعفا کرد، نزدیک به ۵ میلیون پوند به جیب زده است.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که درآمدهای نجومی نمایندگان مجلس انگلیس نیز چندی پیش خبر ساز شد. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد نمایندگان مجلس انگلیس در مجموع ۱۷ میلیون و یکصدهزار پوند طی چهار سال گذشته از طریق مشاغل خارج از پارلمان، درآمد کسب کرده‌اند.

بر اساس تحقیقات مشترک شبکه خبری اسکای و تورتویز مدیا، اعضای حزب حاکم محافظه‌کار بالغ بر ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار پوند، علاوه بر حقوقی که از پارلمان دریافت می‌کنند، درآمد داشته‌اند. نمایندگان حزب مخالف (کارگر)، لیبرال دمکرات و حزب ملی اسکاتلند نیز به واسطه مشاغل دوم به ترتیب یک میلیون و ۲۰۰ هزار پوند، ۱۷۱ هزار و ۱۴۹ هزار پوند درآمدهای جانبی کسب کرده‌اند.

این درحالی است که جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است. شاخص نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور از محدوده ۲ به ۱۰ درصد رسیده و کشور به گفته رئیس بانک مرکزی در یک دوره طولانی رکود اقتصادی بسر می‌برد.

نخست‌وزیر جدید انگلیس چندی پیش با اعتراف به مشکلات عمیق اقتصادی تصریح کرد که مردم نباید توقع داشته باشند که دولت حلال تمام مشکلات آن‌ها باشد. وی گفت که مشکلات اقتصادی کشور در سال جاری میلادی (۲۰۲۳) از بین نخواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    خدا رو شکر باز داخل انگلیس خرید نه مثل مسئولین ما فقط کانادا سرمایه گذاری میکنند
  • هادی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    2 0
    این جانسون پلشت از تخم و ترکه ترکای عثمانیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس