دور جدید مذاکرات انصارالله یمن و عربستان بزودی در صنعا

یک سیاستمدار یمنی از مذاکرات قریب‌الوقوع آتش‌بس میان انصارالله یمن و عربستان سعودی در صنعا، پایتخت یمن خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «فؤاد راشد»، سیاستمدار یمنی از دور جدید گفتگوها میان انصارالله یمن و عربستان سعودی در صنعا در آینده نزدیک خبر داد که با هدف بررسی موانع اجرایی توافقات قبلی برگزار خواهد شد.

این سیاستمدار یمنی افزود: دور جدید گفتگوها، در بررسی موارد اختلافی باقیمانده، با پیشرفت همراه خواهد بود و راه را برای گفتگوهای یمنی- یمنی هموار خواهد کرد. علاوه بر این، موضوعات مرتبط با پرونده‌های انسانی و راه‌های دستیابی به توافق آتش‌بس که در ماه گذشته، میان طرف عربستانی و انصارالله یمن، مورد بحث قرار گرفته بود، در دور جدید گفتگوها تکمیل خواهند شد.

فؤاد راشد ادامه داد: بدون شک مرحله پیش‌رو، دشوار خواهد بود.

اواسط ماه گذشته، وزارت‌خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که تیم مذاکره‌کننده این کشور، گفتگوهای فشرده‌ای را در صنعا انجام داده و در این گفتگوها، وضعیت انسانی در یمن، آزادی اسیران، آتش‌بس و دستیابی به راه حل سیاسی را مورد بحث و گفتگو قرار داده است، اما دستیابی به راه‌حل سیاسی مورد پذیرش همه طرف‌های یمنی نیازمند ادامه این گفتگوهاست.

از سوی دیگر، انصارالله یمن گفتگوهای صورت‌گرفته میان طرفین را جدی و مثبت توصیف کرد و به پیشرفت در برخی مسائل به شرط تکمیل گفتگوها در خصوص موارد اختلافی باقیمانده در آینده، اشاره نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس