کد خبر 1489899
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
وزیر خارجه آلمان

منابع خبری از تصمیم وزیرخارجه آلمان برای سفر به قطر و عربستان سعودی در هفته جاری خبر دادند.

به گزارش مشرق، «آنالنا بائربوک» وزیرخارجه آلمان، امروز قصد دارد به عربستان سعودی سفر کرده و پس از آن هم چهارشنبه هفته جاری به قطر می‌رود.

در بخشی از بیانیه‌ای که در وبگاه وزارت خارجه آلمان آمده نوشت شد: «با توجه به چالش‌های متعدد در منطقه، از بحران حاد سودان و درگیری‌های طولانی مدت در سوریه و یمن تا به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در افغانستان، گفت‌وگوی قابل اعتماد با شرکای خلیج فارس برای آلمان و اروپا ضروری است. منطقه خلیج فارس یک مرکز ژئوپلیتیکی بین آسیا، آفریقا و اروپا است و نفوذ آن بسیار فراتر از شبه جزیره عربستان است.»

در ادامه این بیانیه با اشاره به آنکه بائربوک ابتدا به جده سفر خواهد کرد، آمده است: «او در جده با فیصل بن فرحان آل سعود، درباره مسائل دوجانبه و همچنین مسائل دیپلماسی بحران منطقه‌ای بحث خواهد کرد. تعامل منطقه‌ای عربستان سعودی به تازگی در سودان مورد توجه قرار گرفته است. عربستان با هدف دستیابی به آتش‌بس سریع میان طرف‌های درگیری میانجیگری می‌کند و نقش مهمی در تخلیه هزاران نفر از سودان ایفا کرده است. از همین رو، بائربوک از بندر جده بازدید خواهد کرد، جایی که تعداد زیادی از مهاجران به آنجا آمده‌اند و در مورد این موضوع هم با کارمندان بندر مذاکره خواهد کرد.»

همچنین اعلام شد که بائربوک در دومین روز از سفر خود با «احمد عوض بن مبارک» همتای یمنی خود، و «دیوید گرسلی» مقیم و هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن، در جده دیدار خواهد کرد.

در نهایت در ۱۷ ماه مه بائربوک به قطر رفته و در دوحه با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود دیدار خواهد کرد و در آنجا علاوه‌بر روابط دوجانبه با قطر، درباره مسائل منطقه هم مذاکراتی خواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس