پهپاد

پلیس روسیه برای اولین بار از تاسیس یگان ضد پهپادی در شهر سن پترزبورگ روسیه خبر داد. 

به گزارش مشرق، در این یگان جدید، نیروهای تک تیرانداز و افسران مسلح به تفنگ‌های برد کوتاه و گروه‌های آموزش دیده برای سرنگون کردن پهپادها به خدمت گرفته شده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الشرق، این نیروها مجهز به تجهیزات شناسایی پهپادها هستند و از گشتی‌های سیار برای بازداشت مظنونین به فعالسازی و هدایت این پهپادها نیز برخوردارند.

فعالیت این یگان همزمان با مراسم روز پیروزی در سن پترزبورگ آغاز و نیروهای این یگان بر پشت بام‌ها و قایق‌ها در طول رود نیوا مستقر شدند.

یومان اوفاروف رئیس یگان ویژه پلیس گفت این گروه از فن آوری ویژه‌ای برای ایجاد پارازیت و اختلال و تسلیحات ضد پهپادی برخوردار است و ما پرواز پهپادها را در حریم هوایی برفراز میدان پالاس و منطقه اطراف آن و منطقه رود نیوا ممنوع کردیم.

این یگان جدید پس از موج حملات پهپادی به روسیه که تاسیسات انرژی و نظامی را هدف قرار داد شکل گرفت.

از زمانی که مسکو حمله به کی یف را آغاز کرد، نیروهای اوکراینی را به انجام این حملات متهم می‌کند، اما مقامات کی یف مسئولیت آن را نمی‌پذیرند.

مهمترین این حملات، حمله پهپادی شبانه به کرملین بود که با دو پهپاد صورت گرفت و روسیه آن‌ها را منهدم و اوکراین را متهم کرد که برای ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلاش کرده است، اما کی یف آن را تکذیب کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس