کد خبر 1489486
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
هرناندس: به‌خاطر روح ورزش پرسپولیس را می‌بریم!

کارلوس هرناندس می‌گوید با احترام به روح ورزش برابر پرسپولیس به میدان می‌روند و بدون توجه به قهرمان لیگ، برای بردن تلاش می‌کنند.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال نساجی در آخرین بازی خارج از خانه خود در لیگ بیست‌ودوم، میهمان تراکتور تبریز بود و در حالی که همه چیز برای کسب تک امتیاز آماده به نظر می‌رسید، شوت محمد قنبری در آخرین دقیقه بازی، شکستی تلخ برای این تیم رقم زد.

با این حال، کارلوس هرناندز، سرمربی اسپانیایی نساجی، در پایان بازی در اقدامی جالب توجه، در شرایطی که پاکو خمس مشغول جشن گرفتن با دستیارانش بود، لحظاتی طولانی منتظر ماند تا به هموطن و همتای خود روی نیمکت تراکتور، تبریک بگوید.

موضوعی که بهانه‌ای شد تا با سرمربی نساجی مکالمه‌ای کوتاه داشته باشیم. گفت‌وگویی که در آن از بازی با تراکتور، انگیزه‌های نساجی برای هفته پایانی و همچنین برنامه‌های این تیم برای رقابت‌های آسیایی صحبت به میان آمد که در ادامه آن را می‌خوانید؛

* بازی خارج از خانه دشواری مقابل تراکتور داشتید. با وجود نمایش قابل قبول در آخرین دقیقه بازی را باختید. از این بازی شروع کنیم.
- فکر می‌کنم تیم ما خیلی خوب کار کرد و در طول بازی هم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتیم. ما با تمرکز زیادی دفاع می‌کردیم، اما آنها در آخرین ثانیه گل زدند. این یک درس برای بازیکنان آینده نساجی بود که باید در هر ثانیه از هر بازی، جنگید.

بیشتر بخوانید:

تکرار ناکامی سپاهان در لیگ؟

* شما رابطه جالبی با پاکو خمس داشتید. رفتار شما در انتهای بازی با خمس و تلاش برای تبریک به او، تحسین فوتبال‌دوستان ایرانی را به دنبال داشت. از این اتفاق بگو.
- بله البته، شغل ما - به عنوان سرمربی - ایجاب می‌کند در هر شرایطی به همکاران و حاضرین در این ورزش احترام بگذاریم. نه فقط در مورد پاکو، ما باید به همه مربیان در تمام دنیا احترام بگذاریم. خمس یک مربی بزرگ و البته یک انسان خوب است و سزاوار این بود که در انتهای مسابقه به او تبریک بگویم.

* ما می‌دانیم که مقطع انتهایی این فصل برای شما به عنوان فرصتی برای آشنایی بیشتر با اتمسفر فوتبال ایران و لیگ برتر و همچنین شناخت روی بازیکنان نساجی است. اما هفته بعدی بازی شما سرنوشت قهرمانی لیگ را مشخص می‌کند. برای ما از انگیزه‌های شخصی و تیمی خودتان در این مسابقه بگویید.
- نساجی برای تمام لیگ و تمام بازی‌ها احترام قائل است. ما تلاش می‌کنیم تا بازی بعدی را ببریم، بدون اینکه برای ما فرقی داشته باشد که کدام تیم قهرمان لیگ می‌شود. ما به روح ورزش احترام می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم تا این بازی را ببریم.

* بعد از این بازی با پرسپولیس، با دیگر قدرت سنتی فوتبال ایران، استقلال، در جام حذفی بازی دارید. چقدر امیدوار به تکرار دستاورد فصل گذشته این تیم هستید؟
- ما به فصل گذشته فکر نمی‌کنیم، به حال فکر می‌کنیم. روز به روز کار و پیشرفت می‌کنیم تا در آینده بهتر شویم. الان تمرکز ما روی بازی با پرسپولیس است. پس از این بازی، به نیمه‌نهایی فکر خواهیم کرد.

* طرفداران فوتبال در ایران همیشه از سرمربیان خارجی استقبال می‌کنند. در مدت حضور در ایران توانسته‌ای با هواداران و مردم ارتباط خوبی برقرار کنی؟
- ارتباط فوق‌العاده‌ای دارم. حال خیلی خوبی با تماشاگران ایرانی به خصوص هواداران نساجی دارم. همیشه معتقد بودم فوتبال برای هواداران است. من برای آنها کار می‌کنم چون فکر می‌کنم بدون آنها فوتبالی وجود ندارد. فوتبال یک شور و عشق است و در این بین، هواداران مهم‌ترین بخش ماجرا هستند.

* قبل از اینکه به ایران بیایی و اصلا پیشنهادی داشته باشی، از فوتبال ایران شناخت داشتی؟ چه کسانی را می شناختی؟
- بله، جواد نکونام را به عنوان بهترین بازیکن ایرانی در لالیگا می‌شناختم. همین‌طور مهدی طارمی در پورتو مهاجم خیلی خوبی است. علیرضا جهانبخش در فاینورد وینگر بسیار خوبی است. سردار آزمون از لورکوزن. جابجایی و قدرت گلزنی خیلی خوبی دارد و جزء بازیکنانی است که سطح بسیار بالایی دارد. از بین بازیکنان قدیمی‌تر هم علی دایی که بهترین گلزن بازی‌های ملی بود. همچنین خداد عزیزی را هم می‌شناسم. زننده گل بسیار مهمی برای تیم ملی شما بوده است.

* در فصل بعد شما لیگ قهرمانان آسیا را در پیش خواهید داشت. چه هدف‌گذاری‌ای برای این تورنمنت دارید؟ به خصوص که این اولین حضور نساجی در این رویداد است.
- من به دو بازی پیش رو فکر می‌کنم که مهم‌ترین چیز در حال حاضر به شمار می‌رود. به خوبی می‌دانم که بازی در لیگ قهرمانان برای نساجی خیلی خاص است، اما چالش ما روز به روز بزرگ‌تر خواهد شد. ما در مسیر درستی هستیم اما باید قدم به قدم جلو برویم.

* مرسی از وقتی که گذاشتی کارلوس. اگر در انتها صحبتی داری، بگو.
- منتظر نتیجه متفاوت نباشید، اگر به همان روش همیشگی کار می‌کنید. این عبارتی است که به نظر من مهم است. به عنوان یک مربی باید تغییر کنیم، سازگار شویم، فرهنگ و کشورها را درک کنیم. به عنوان یک مربی خارجی، برای این کار هر روز در مورد فوتبال و زندگی یاد می‌گیرم. لیگ ایران به من این فرصت را داده و من هم از آن استفاده می‌کنم. مرسی بابت مصاحبه. موفق باشید.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    7 0
    زنده باد نساجی
    • SE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      0 1
      بخاطر روحیه ورزشی تون 5 به 0 میبریم تون
  • آرش IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    3 6
    ما هم بخاطر حرف مفتت نساجی رو میبریم!
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    3 1
    دیگه فیل هوا نکن لطفا!!!!!!!!!!!
  • محمد نجار درونکلایی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    7 5
    خخخخ اول برو حقیقی رو جمع کن جلوی تیم حکومتی بعد به فکر برد باش
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    2 2
    با سلام اگر داور مثل بازی پیکان و و...اجازه بده که روح ورزش حاکم میدان باشه،اما این چند هفته پیاپی نشون داده که اجازه نخواهد داد.
  • پرسپولیس قهرمان IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    2 5
    خوب شعری گفتی وتاثیر گذار بود ولی تلاشتونو بکنید. مگه اینگه در بیرون زمین با کمک کیسه کش ها از اون کارهایی بکنید که خاص خودتونه و باعث خراب شدن بازی بشین.واگرنه که جوانمرانه بخواهید بازی کنید یه 7 ویا 8 تایی میخورید.توصیه من به شما اینکه که شدیداً دفاع کنید تا ابروتون بیشتر از این نره.
    • محمد IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      1 0
      بنده خدا مربی جدید نساجی خبر نداره بیشتر بازیکنان نساجی طرفدار تیم حکمتی پرسپولیس هستند . بازی رفت این تیم با نساجی را یادمان نمی رود که دروازه بان نساجی 6 تا گل خورد و دوتا از گل ها این اقا هدیه داد به تیم حکومتی. اصلا مطهری را اوردن کردند مربی تیم ملی بخاط خوش رقصی که برای تیم پرسپولیس کرد.حیف که فرهاد خان مجیدی تو لیگ نیست که حال مثل مربی مثل یحیی گل محمدی و امثالهم بکنه تو قوطی
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 5
    اولا جوجه را آخر پاییز می‌شمارند اجنبی دوما خدا کند حقیقی در داخل دروازه نساجی نباشد چون اگر گل خورد نگویند تبانی بوده است
  • بابک تاجی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    4 0
    امیدوارم واقعا
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 4
    واقعا حیفه نشریه وزین مشرق از لحاظ سیاسی اونقدر مستقل و وطندوست، و مخالف مزدوران خائن باشد، ولی در عرصه فوتبال طرفدار کیسه، و مغرضانه بر علیه پرسپولیس کبیر
  • حجت IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 1
    نساجی1-پرسپولیس1 مس کرمان0-سپاهان1 خخخخخخخخخ
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      0 0
      اینا را از کجات درآوردی؟
  • بهرامی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 1
    به خاطر روح ورزش که هیچی ؛ بخاطر روح 😭خودت هم بازی بکنی کمیته داوران و مسئولین نمیزارن تیمی بجز لنگ حکومتی قهران بشه حالا تو هی زور بزن ؛ برادر من مملکت صاحب داره تیم داره تیشمش هم قهرمانی میخواد
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      0 0
      واقعا آفتابه لازمی هاااااااااااااااخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • Mahro IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 1
    بله بله درست می فرماین
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 1
    این مربی انسان خوبی است خیلی با صداقت حرف می زند واقعیت را بیان می کنند
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 1
    به تو اطمینان داریم، ولی یه لشکر لنگی تو تیمت هستن که بهت خیانت میکنن
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    بدبخت دوباره جنس از موتوری خریده
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    آقای هرناندس تو به روح اعتقادداری؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس