به گزارش مشرق، یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار تصویری درصفحه توئیتر خود نوشت:

اصلاح طبان کجای مجلس نشسته اند؟!

۱- یعنی حتما باید "اکونومیست" میگفت ۶۸ هزار نفر در زمستان سخت اروپا جان باخته اند تا حضرات غربگرا در ایران باور کنند قاره سبز اوضاع خوبی ندارد؟ اگر ما میگفتیم اروپا زمستان وحشتناکی را تجربه خواهد کرد، داده های منتشر شده در همین منابع غربی به همراه ارزیابی های کارشناسان خبره داخلی و خارجی را در کنار هم گذاشته و کمبود انرژی در اروپا پس از جنگ روسیه و اوکراین را تحلیل میکردیم. اصلاح طلبان اما همه چیز را در لجاجت با تفکر انقلابی میدیدند و بیگانه با نظرات کارشناسی و تحلیل های آماریِ منابع موثق، امثال دکتر محمد مرندی که یکی از صادق ترین، باسوادترین و مطلع ترین صاحبنظران است را به سخره میگرفتند؛

اصلاح طلبان خود علامه پندار چرا خودشان را به نفهمیدن زدند؟

کدام مرندی؟ همان که کارشناس ثابت غالب تلویزیون های منطقه ای و جهانی است و رسانه های موافق و مخالف بسیاری از نظرات وی استفاده میکنند. شما تصور کنید خود علامه پنداری در جریان اصلاحات آنقدر زیاد بود که چهره ناشناس و کم اطلاعی چون رحمت الله بیگدلی با استفاده از کلید واژه زمستان سخت به خودتحقیرگری و تضعیف وجهه جمهوری اسلامی مشغول بود و فاجعه هزاران کشته در اروپا که حالا اکونومیست از آن پرده برداشته را با یک قطعی یکی دو روزه گاز در ایران برابر میدانست!

اصلاح طلبان خود علامه پندار چرا خودشان را به نفهمیدن زدند؟

اصلاح طلبان خود علامه پندار چرا خودشان را به نفهمیدن زدند؟

البته نشانه های فاجعه در اروپا همان ابتدا هم مشخص بود؛ اینطور نبود که پیش بینی چنین شرایط سختی دشوار باشد؛ همانطور که ما با بررسی داده ها به این نتیجه رسیده بودیم، منابع غربی هم بارها درباره بروز فاجعه ای بزرگ تاکید کرده و هشدار داده بودند. برای مثال همین نشریه اکونومیست قبل از فرا رسیدن زمستان درباره کمبود انرژی، شرایط سخت مردم اروپا، و مرگ و میر ناشی از سرما هشدار داده و در تحلیلی قربانیان زمستان سخت را تا ۱۸۵ هزار نفر پیش بینی کرده بود. خوشبختانه مرگ انسانها در آن مقیاس ۱۸۵ هزار نفری اتفاق نیفتاد، لیکن ۶۸ هزار نفر قربانی هم خود از یک روزگار سیاه در فرنگ حکایت دارد؛ عددی فاجعه آمیز که حتی از تعداد قربانیان پاندمی وحشت انگیر کرونا هم بیشتر است. اکونومیست در مطلب اخیر خود شرایط را با مدل سازی و تحلیل جزئیات منتشر کرده و به این عدد سرسام آور رسیده است، که البته واقعیت میتواند بسیار فراتر از عدد اعلامی باشد!

اصلاح طلبان خود علامه پندار چرا خودشان را به نفهمیدن زدند؟

خلاصه مطلب خطاب به جوانان اینکه هیچ وقت به جوسازی های جریان خودتحقیرگر و خودحقیرپندار اصلاحات که عالی ترین کارشناسان و نظریه پردازانشان امثال بیگدلی، ابطحی و دهباشی هستند توجه نکنید و همواره در تحلیل مسائل واقعیت ها را در نظر بگیرید تا هیچ عزیزی مثل جماعت اصلاح طلب ضایع نشود!

اصلاح طلبان خود علامه پندار چرا خودشان را به نفهمیدن زدند؟

بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    5 10
    زمستان سخت پراید رو ۳۵۰ میلیون کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس