زلسنکی

یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت که رئیس‌ جمهور اوکراین طرحی برای تصرف بخش‌هایی از روسیه داشته است.

به گزارش مشرق، نشریه واشنگتن پست در گزارشی از طرح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌ جمهور اوکراین برای تصرف برخی شهرهای روسیه با هدف نفوذ بیشتر بر این کشور نوشته است.

این نشریه با استناد به اسناد افشا شده از پنتاگون نوشت: «علیرغم آنکه زلنسکی متعهد بود تا میزان فعالیت نظامی کشورش را تا اندازه سال ۱۹۹۱ کاهش دهد، طرح‌هایی را برای حملات به روسیه پیشنهاد داده بود تا به عمق روسیه نفوذ کند. او همچنین طرح‌هایی برای ویرانی صنعت مجارستان هم داشت.»

واشنگتن پست همچنین با اشاره به گزارش‌های اطلاعاتی از آمریکا که به تازگی منتشر شده است، توضیح داد که زلنسکی در ماه ژانویه در نشستی از سربازانش خواست تا حملاتی را به روسیه انجام دهند و در همان حال مشغول حرکت و انجام عملیات در شهرهای مرزی روسیه بود تا از اشغال آن‌ها به عنوان اهرم فشاری در مذاکرات با روسیه استفاده کند.»

کمتر از دو ماه بعد، نیروهای داوطلب روسیه مستقر در اوکراین یک حمله برون مرزی را آغاز کردند که منجر به کشته شدن دو غیرنظامی در منطقه «بریانسک» شد. پس از آن با توجه به آنکه غرب تمایلی به ارسال موشک دوربرد به اوکراین نداشت، زلنسکی به ژنرال «والری زالوژنی» فرمانده ارشد نظامی خود پیشنهاد کرد تا در ماه فوریه از هواپیماهای بدون سرنشین برای «حمله به مکان‌های استقرار نامشخص در «روستوف» استفاده کند.

قبل و بعد از جلسه ادعایی، نیروهای اوکراینی از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به زیرساخت‌ها در منطقه روستوف، که هم مرز با قلمرو اوکراینی سابق لوهانسک است، استفاده کردند.

طبق گزارش‌ها، زلنسکی در دیدار با «یولیا سورینکو» معاون نخست‌ وزیر اوکراین در فوریه این پیشنهاد را مطرح کرد که کی‌یف خط لوله نفت «دروژبا» که نفت روسیه را به مجارستان منتقل می‌کند را منفجر کند. بر اساس گزارش‌های آمریکا زلنسکی پیشنهاد کرده است که «اوکراین باید خط لوله را منفجر کند و بدین ترتیب صنعت مجارستان که به شدت بر نفت روسیه استوار است را نابود کند.»

جاسوسان آمریکایی با گوش دادن به دیدار او با سورینکو به این نتیجه رسیدند که زلنسکی «تهدیدهای بیش از حد و بی‌معنی» را ارائه می‌کند. خط لوله دروژبا هم از زمان این نشست چندین بار مورد حمله قرار گرفته است و آخرین مورد آن روز چهارشنبه هفته گذشته بود که مورد اصابت مواد منفجره با هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس