کد خبر 1487538
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
مدرسه

به موجب دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، اخذ هرگونه وجه به‌استثنای وجوه مربوط به بیمه دانش‌آموزی، هزینه کتب درسی و لباس کار توسط مدیران مدارس ممنوع است.

به گزارش مشرق، مقررات مالی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به شرح زیر است:

۱- به استناد ماده ۱۳۳ آیین‌نامه اجرایی مدارس، در مدارس دولتی اخذ هرگونه وجه به‌استثنای وجوه مربوط به بیمه دانش‌آموزی و هزینه کتب درسی و لباس کار در هنرستان‌ها، خارج از ضوابط این آیین‌نامه، توسط مدیران مدارس ممنوع است. دریافت یا اعطای کمک‌های داوطلبانه مردمی در خارج از فصل ثبت‌نام مدرسه، بلامانع است.

- نرخ بیمه حوادث و مازاد درمان دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، به‌صورت علی‌الحساب و بر اساس نرخ سال گذشته است.

- مطابق شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به شماره ۱۰۱/۴۷۱ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۶، بهای کتاب‌های درسی برای ثبت سفارش گروهی صرفاً بر اساس قیمت‌های ثبت‌شده در پشت جلد کتاب (ثبت‌شده در سامانه مربوط) بوده و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع است.

- اطلاع‌رسانی نرخ بیمه حوادث و کتب درسی و نصب جدول مبالغ موردنظر در محل ثبت‌نام الزامی است.

- دریافت وجوه مربوط به سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزان، کمک‌های مردمی و فعالیت‌های فوق‌برنامه با هماهنگی و موافقت انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و با رعایت سایر قوانین و مقررات، صرفاً بعد از شروع سال تحصیلی امکان‌پذیر خواهد بود.

- دریافت هرگونه وجه مجاز صرفاً از طریق دستگاه کارت‌خوان یا واریز به شماره کارت مجازی یا حساب‌جاری با پیش‌شماره ۴۱۵ به نام مدرسه مجاز است و درصورتی‌که مدیر مدرسه مجبور به دریافت چک از والدین شود مقابل عبارت «در وجه ...» شماره‌حساب جاری مدرسه و نام مدرسه قید گردد تا وجوه مستقیماً به‌حساب مجاز مدرسه واریز شود. دریافت وجه نقد و دریافت چک در وجه حامل ممنوع است.

۲- مدارس هیئت‌امنایی از نوع مدارس دولتی محسوب می‌شود و دریافت هرگونه وجه (به‌جز وجوه مربوط به بیمه حوادث دانش‌آموزی و کتاب‌های درسی) در زمان ثبت‌نام در این مدارس مجاز نیست.

ضمناً در خصوص دریافت هزینه‌های خدمات آموزشی و پرورشی فوق‌برنامه این مدارس که به تصویب شورای آموزش و پرورش رسیده است با رعایت دقیق مقررات پس از شروع سال تحصیلی اقدام لازم به عمل آید.

۳-به استناد بخشنامه شماره ۶۱۲۹۸ مورخ ۱۳۹۷/۰۴/۱۱ برقراری هرگونه رابطه مالی مدارس با مؤسسات در خصوص برگزاری آزمون و کتاب‌های کمک‌درسی ممنوع است.

۴ - فرایند استفاده از خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزان متعاقباً از طرف دفتر انجمن اولیاء و مربیان ارسال خواهد شد.

- دریافت هرگونه وجه بابت سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان از طرف مدیران مدارس تا زمان تعیین تکلیف نهایی وضعیت خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی ممنوع است.

- مدیران مدارس استفاده کننده از سرویس روستا مرکزی (دولتی) موظف‌اند هنگام ثبت‌نام مشخصات دانش‌آموزان استفاده کننده از این نوع سرویس را در محل تعبیه شده در سامانه سیدا ثبت کنند تـا توسط اداره منطقه تأیید شود.

- با توجه به اینکه در سال‌های اخیر بیشترین سوانح، تصادفات و آسیب به دانش‌آموزان در حوزه مدارس روستایی اتفاق افتاده است، مدیران این مدارس با هماهنگی انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و اداره آموزش و پرورش منطقه نسبت به پیش‌بینی خدمات ایمن و سلامت‌محور برای دانش‌آموزان اقدام کنند و هرگونه استفاده از خودروهای غیرمجاز و شخصی تهدیدکننده امنیت و سلامت دانش‌آموزان توسط والدین را به اداره آموزش و پرورش منطقه خود گزارش کنند.

۵- مدیران مدارس مجاز به عقد هیچ‌گونه قراردادی با تولیدکنندگان لباس فرم دانش‌آموزی نیستند.

فرایند نحوه تهیه لباس فرم دانش‌آموزان پس از تعیین تکلیف نهایی از طرف دفتر انجمن اولیاء و مربیان ارسال خواهد شد.

به جهت عدم تحمیل هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها، مدیران مدارس تدبیری اتخاذ کنند که دانش‌آموزان بتوانند از لباس سالم و قابل‌استفاده سال‌های پیش استفاده کرده و والدین در صورت تمایل با رعایت رنگ و مدل مصوبه مدرسه می‌توانند خود نسبت به دوخت و تهیه لباس فرزندشان اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 0
    بند به بند این ضوابط اجرا نخواهد شد مثل هر سال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس