گروهی ۴۳ نفره از سناتورهای جمهوری‌خواه سنای آمریکا اعلام کردند که با طرح افزایش سقف بدهی این کشور بدون پرداختن به دیگر اولویت‌ها مخالف هستند.

‌به گزارش مشرق، گروهی متشکل از ۴۳ نفر از نمایندگان جمهوری‌خواه سنای آمریکا طی نامه‌ای به چاک شومر، رهبر اکثریت دمکرات سنا، اعلام کردند که با طرح افزایش سقف بدهی عمومی آمریکا بدون پرداختن به دیگر اولویت‌ها مخالف هستند.

این اقدام نشان می‌دهد که احتمالا جمهوری‌خواهان به مقابله با پیشبرد طرح افزایش سقف بدهی آمریکا از سوی دمکرات‌ها برخواهند خواست.

سناتورهای جمهوری‌خواه در نامه خود گفته‌اند که اقتصاد این کشور در سرازیری سقوط قرار دارد و برای نجات آن به هزینه‌های اساسی و اصلاحات بودجه نیاز است و این مسئله باید مبنای شروع مذاکرات قرار گیرد. البته چندین سناتور میانه‌رو این نامه را امضا نکردند و نام برخی جمهوری‌خواهان نیز در ذیل این نامه دیده نمی‌شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طی روزهای گذشته نسبت به تهدید جمهوری‌خواهان به عدم افزایش سقف بدهی انتقاد کرده است.

مخالفت سناتورهای جمهوری‌خواه با طرح افزایش سقف بدهی عمومی آمریکا

جمهوری‌خواهان می‌گویند: به شرطی به این طرح رای می‌دهند که شاهد کاهش قابل توجه هزینه‌کرد در بودجه آمریکا باشند.

قرار است روز سه‌شنبه بایدن با ۴ نفر از نمایندگان برجسته و رهبران سنای این کشور درباره اولویت‌های هزینه‌کردهای دولتی در کاخ سفید دیدار کند.

ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا طی روزهای گذشته در نامه‌ای به کنگره این کشور گفته که در صورتی که سقف بدهی افزایش نیابد از روز یک ژوئن دولت آمریکا امکان عمل به تعهدات مالی خود را نخواهد داشت و پولی برای پرداخت هزینه‌هایش ندارد.

در حال حاضر ۵۱ نفر از نمایندگان سنا، دمکرات و ۴۹ نفر نیز جمهوری خواه هستند و برای تصویب طرح افزایش سقف بدهی، دمکرات‌ها به رای ۹ نماینده جمهوری‌خواه نیز نیاز دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس