‌

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر بر ضرورت حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران از طریق راهکارهای دیپلماتیک تأکید کرد.

به گزارش مشرق، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد جمعه تأکید کرد واشنگتن به دنبال راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران است.

جیک سالیوان همچنین تصریح کرد که خروج از برجام بدون داشتن جایگزین برای آن اشتباه بوده است. او گفت در عین حال جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده که ایران نباید به «سلاح هسته‌ای» دست پیدا کند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

جیک سالیوان که بامداد جمعه در اندیشکده واشنگتن سخنرانی می‌کرد گفت که تعهد ِآمریکا به اسرائیل خلل‌ناپذیر است.

او همچنین درباره جنگ یمن نیز اظهارنظر کرد و گفت: «ما در حال حاضر در ادامه‌دارترین دوران آتش‌بس از زمان آغاز این جنگ در یک دهه پیش هستیم.»

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    77 1
    مردک دلقک قبلا راه دیپلماتیک بنام برجام بود ولی رییس جمهور دیوانه و کثافتتان آن را پاره کرد مثل اینکه آلزایمر دارید ضمنا چه خبر از گزینه های روی میزتان خخخخخخخ
    • امیر IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      13 82
      گزینه روی میز پراید ۳۰۰ میلیونی گوشت ساده کیلویی۴۰۰هزارتومنی .ذذذذذذذذ
    • جرج IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 0
      گزینه روی میز بنزین گالنی 6 دلار و 40 میلیون نفر دریافت کنندهٔ کوپن غذا در آمریکا!! غغغغغغغغغ
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 0
      گزینه رو میز ایران غنی سازی ۹۰ درصد و درنوردین مرزهای هسته ای و تولید بمب اتم هست.و همچنین افزایش برد موشک ها و بردن خاک اروپا و آمریکا زیر چتر قاره پیماهای مسلح به کلاهک هسته ای.
    • رضا IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 1
      همان گزینه های روی میز سفره ها را خالی کرده است
    • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 0
      درست میگویید این پیرمرد خرفت که در دوران ۳۰ ساله پیش زندگی میکند و هنوز فکر میکند امریکا تنها ابر قدرت جهان هست هیچگونه حقی برای هیچ کشوری قاعل نیست حتی چین که میخواهد بخشی از خاک خود جزیره تایوان را بخود بپیوندد. این کثافت گویا فهمی از انچه میگوید و عمل میکند ندارد.رژیم کثیف و ضد بشری بایذ ن از یکسو با اقدامات دزدی دریایی نفتکش ایرانی را از رفتن بچین منحرف و به امریکا میفرست و از طرف دیگر صحبت از برجام میکند. شخص درویی که ملت و کشور ایران نباید بهیچوجه به او اعتماد کند. اقدام مقامات کشور در مورد ۲ کشتی مشتی بدهان این امپریالیست ضد ایرانی کوبیدکه امیدوارم ادامه پیدا کند. چون معامله بین المللی با این جانور بنفع ملت نیست مخصوصا با کثافتکاریهای تازه او که افشای ان حتی ممکن است به شکست او در دور دوم سمتش انجام شود.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    امید بی خود نداشته باشین منظورش از راه حل دیپلماتیک مکانیزم ماشه هست نه توافق با جمهوری اسلامی
  • احمد IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    32 1
    شما هم بزودی مثل سعودیها برای دستبوسی شرف یاب میشید. البته اون موقع اصلاحطلبها میگن، ما خسته شون کردیم!!
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    آمریکا صرفا لاف میزنه و قصدی برای بازگشت به برجامی که یکی دوسال دیگه به غروب خودش می رسه نداره. بازی سیاسی برای گرفتن امتیاز های بیشتر. تهش هم نشه میگه ما خواستیم بریم تو برجام اما تقصیر ایران بود که نشد
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    شیطان بزرگ آمریکا
  • نگران IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    مردم رو مسخره کردن
  • US ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    2 0
    مثل سگ دروغ میگن اهل دیپلماسی نیستند، اگر بودند این همه طول نمی دادند، خیلی وقت پیش به برجام برگشته بودند
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    ساقیشو زنده نمیخوام ارزونی خودتون عمو تکلیفمون رو روشن کنید موافق برجام هستید با خیر نه مرد که هی حرفشو عوض نمیکنه
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس