کد خبر 1486317
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
قبله تهران در سوگ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سیاه پوش شد

شهرری در آستانه وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سفیر و راوی حدیث ائمه معصومین(ع) یکپارچه سیاه پوش و غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش مشرق، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۲۰ تهران اظهار کرد: اهتزار ۵۰ تخته پرچم مشکی در پل های سواره رو و یک پرچم مشکی پایه بلند در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از سوی اداره زیباسازی انجام شد.

سعید منوری افزود: به همین مناسبت ضمن نصب ۱۵ طرح تسلیت وفات آن حضرت در سازه ها و اکران طرح های تسلیت در پنج نمایشگر میادین اصلی از جمله اقدامات منطقه در آماده سازی فضای شهری است.

به گفته منوری، همچنین نصب ریسه های پرچمی مشکی در میادین اصلی از جمله شهید قشقائی، هادی ساعی، مدرس، حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و میدان امام هادی (ع) به متراژ ۶ هزار متر انجام شده است.

حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از سادات حسنی (ع) و از راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن مجتبی (ع) می‌رسد.

عبدالعظیم حسنی، امام رضا(ع) و امام جوادالائمه (ع) را درک کرده و نقل است که ایمان خویش را بر امام هادی(ع) عرضه داشت و در زمان او وفات یافت.

حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری قرار دارد و زیارتگاه شیعیان است و در حدیث منقول از امام هادی (ع) زیارت قبر او برابر با ثواب زیارت قبر امام حسین (ع) دانسته شده است.

حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و سالروز رحلت آن حضرت ۱۵ شوال المکرم ۲۵۲ هجری قمری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس