به جان هم افتادن باشگاه‌ها با تصمیم خلق‌الساعه فدراسیون فوتبال/ ۱۵ ساعت هیاهو برای هیچ! - کراپ‌شده

صحبت‌های نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها را به جان هم انداخت و زمینه نقض یکی از مصوبات کارگروه نظارت بر مسابقات لیگ را فراهم کرد آن‌ هم در شرایطی که هنوز چیزی قطعی نشده بود!

به گزارش مشرق، اظهارات شب گذشته (سه‌شنبه) منصور قنبرزاده مبنی بر برگزاری تمامی دیدارهای هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال (مشروط به تأیید نهادهای تأمین امنیت) در روز شنبه، 14 ساعت پُر سر و صدا را در فوتبال ایران به راه انداخت. در حالی که آیین‌نامه مسابقات به برگزاری مسابقات دو هفته پایانی تأکید دارد اما نایب رئیس دوم فدراسیون در حالی که هنوز چیزی قطعی نشده بود، حرف دیگری را مطرح کرد.

استقلال و سپاهان که معتقد بودند دیدارهای تیمشان باید به‌صورت همزمان با بازی پیکان - پرسپولیس برگزار شود، نامه‌هایی در این زمینه به سازمان لیگ نوشتند که نایب رئیس فدراسیون فوتبال از همزمان شدن بازی‌ها سخن گفت. پس از این اتفاق، واکنش‌های زیادی در رسانه‌ها مطرح شد که مهم‌ترینِ آنها، به صحبت‌های تند مدیرعامل باشگاه پرسپولیس علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مربوط می‌شد.

با وجود این صحبت‌ها، سازمان لیگ امروز اعلام کرد نهادهای ذی‌ربط با تغییر زمان دیدارها موافقت نکرده و بازی‌ها مطابق برنامه قبلی برگزار خواهد شد. نکته مهم این است که آیا نایب رئیس عالی‌ترین نهاد فوتبالی کشور هنوز نمی‌داند پیش از قطعی شدن تغییر برنامه، نباید درباره آن اظهار نظر کند؟! چه دلیلی دارد وقتی کاری انجام نشده آن را اطلاع‌رسانی کنیم؟!

فدراسیون فوتبال , سازمان لیگ فوتبال ایران , منصور قنبرزاده , لیگ برتر فوتبال , کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر ,

تصویری از اولین جلسه کارگروه عالی نظارت بر مسابقات لیگ

فدراسیون فوتبال عصر روز دوشنبه از تشکیل «کارگروه عالی نظارت بر مسابقات لیگ‌های کشور» خبر داد که ممنوعیت صدور بیانیه توسط باشگاه‌ها و عوامل منتسب به آنها، ممنوعیت اظهار نظر علیه مقامات رسمی از جمله داوران از سوی باشگاه‌ها و عوامل منتسب به آنها و ممنوعیت تغییر زمان و مکان برگزاری مسابقات در دو هفته پایانی، از جمله مصوبات این کارگروه است.

قنبرزاده در صحبت‌های شب گذشته خود، به مطرح شدن تغییر زمان بازی‌های هفته بیست‌وهشتم در کارگروه فوق اشاره کرد و البته گفت که روز گذشته هم جلسه‌ای در این باره داشته‌اند. در این صورت چرا فدراسیون فوتبال در بیانیه خود به این مسئله اشاره نکرده و نوشته بود که چنین بحثی هم مطرح شده است؟ نکته مهم دیگر این است که اظهار نظر نایب رئیس فدراسیون فوتبال، عوامل تعدادی از باشگاه‌ها را بر آن داشت که به تغییر زمان بازی‌ها واکنش نشان بدهند و از بند هفتم بیانیه (ممنوعیت اظهار نظر علیه مقامات رسمی) تخطی کنند.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره باشگاه و مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال پرسپولیس در ساعات گذشته، واکنش‌هایی منفی نسبت به تغییر ساعت برگزاری بازی‌های هفته بیست‌وهشتم از خود نشان دادند. پس از آن، مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان توئیتی کنایه‌آمیز خطاب به پرسپولیس نوشت. سؤال اینجاست که آیا فدراسیون فوتبال، همه این افراد را که در پی تصمیمات خلق‌الساعه و صحبت‌های قنبرزاده اظهار نظر کردند، جریمه می‌کند؟ نقش فدراسیون فوتبال در این اظهارنظرها چقدر است؟ عامل این صحبت‌ها فدراسیون بوده و حالا باید یکی خودِ فدراسیون را جریمه کند! در اینکه از ساعت 20 شب گذشته تا 11 صبح امروز این همه هیاهو ایجاد شده و 15 ساعت تنش رخ داده، مقصر چه کسی است؟

فدراسیون فوتبال , سازمان لیگ فوتبال ایران , منصور قنبرزاده , لیگ برتر فوتبال , کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر ,

سازمان لیگ به‌خاطر برگزاری جام جهانی 2022 قطر کار سختی برای برنامه‌ریزی لیگ برتر داشت، اما تغییرات همیشگی برنامه مسابقات نکته‌ای است که همیشه توی ذوق می‌زند. باشگاه‌های لیگ برتری که بسیاری از آنها وضعیت مالی خوبی ندارند، با توجه به روز و ساعت دیدارهای تیم خودشان برای رزرو هتل و تهیه بلیت اقدام می‌کنند و تغییر دائمی برنامه بازی‌ها، کار آنها را دشوار کرده است.

صحبت از تغییر احتمالی زمان دیدارهای روز جمعه، عصر روز سه‌شنبه اعلام شد که قطعاً باشگاه‌ها برای دیدارهای تیم خود در هفته بیست‌وهشتم برنامه‌ریزی کرده بودند. عملی شدن تغییر زمان بازی‌ها و اعلامِ آن در فاصله کمتر از 72 ساعت تا شروع بازی، قطعاً هزینه هنگفتی بر باشگاه‌ها تحمیل می‌کرد.

بند نهم مصوبات کارگروه مذکور، «برگزاری مسابقات با رعایت تمامی استانداردهای پزشکی و امنیتی مطابق با مقررات برگزاری ابلاغی در زمان مقرر و بدون تأخیر» بود. آیا اعضای این کارگروه، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را به رفتار مطابق استانداردها ملزم کرده‌اند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    5 7
    مرگ بر فوتبال و همه فوتبالی ها
  • UA ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    3 7
    عه مشرق هم لنگی پس
    • لنگی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 0
      بازمانده های بابا مسعود دست بدست هم دادن که لنگ و قهرمان کنند
  • یدالله میش دو قلی IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    1 0
    مشرق مردمی باش و تمام نوشته ها رو بنداز
  • رضا IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 0
    بهتر نیست این سیرک را تعطیل کنید و مثل دوره وزارت یابامسعود با اسنپ جام را برای تیم سوگلی وزارت ورزش ارسال کنید! ؟
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 2
      پاپا مسوت گفت استخلال به پرسپولیس ببازه؟ تا توانتون همینقدر بود؟
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 1
      فوتبال ایران یعنی پرسپولیس ،الفاتحه
  • ناهید IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 1
    تمام هواداران پرسپولیس داور استقلالی بازی پرسپولیس پیکان را محکوم می کنند. برای هواداران پرسپولیس هر ورزشگاهی باشد تیم پرسپولیس بازی می کند اما داوری دشمن پرسپولیس است. در بازی پرسپولیس استقلال سه پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد و متاسفانه مجریان ورزشی صدا و سیما استقلالی هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس