کد خبر 1485444
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
بی بی سی

بی‌بی‌سی فارسی که در پاییز پارسال روزی صدها گزارش و خبر و تصویر از آشوب منتشر می‌کرد،،در بهار سال جدید برای جبران فضای خالی رسانه‌اش از عناصر و نشانه‌های آشوب، به سراغ پیرزنان کشف‌حجاب‌کرده رفته است.

به گزارش مشرق، بی‌بی‌سی فارسی که در پاییز پارسال روزی صدها گزارش و خبر و تصویر از آشوب منتشر می‌کرد و به‌رغم پایان آن در پاییز کار خودش را تا نزدیکی‌های اسفند با یادآوری گزارش‌های قبلی و مناسک و مراسمات ادامه می‌داد، در بهار سال جدید برای جبران فضای خالی رسانه‌اش از عناصر و نشانه‌های آشوب، به سراغ پیرزنان کشف‌حجاب‌کرده رفته است! شبکه وابسته به دولت انگلیس با پوشش لحظه‌به‌لحظه اخبار و گزارش‌های پیرزنان با حجاب‌اختیاری در مراسم‌های یادبود و استوری‌هایی که آنان بعد از حضور خیابانی در صفحات خود منتشر می‌کنند، تلاش دارد تا از بایگانی آن‌ها افسانه‌های جدید بسازد.

اول، حجاب بر پیرزنان فرض نیست و کسانی که فقط پدربزرگ‌ها بازی آنان را در سریال‌های تلویزیونی به‌یاد می‌آورند، باحجاب و بی‌حجاب‌شان از نظر شرع تفاوتی ندارد. دیگر اینکه برخی از اینان آن‌قدر چهره‌شان زیر عمل‌های متعدد جراحی تغییر کرده است که دیگر تشخیص اینکه واقعاً همان بازیگران ادعایی بی‌بی‌سی باشند، دشوار است. سوم، از استوری‌ها برمی‌آید که این مادربزرگ‌ها از اینکه در جوانی‌شان نتوانستند خودی نشان دهند مغموم و مغبون شده‌اند و حالا سر پیری، معرکه‌گیری را رها نمی‌کنند. بهتر بود این ایام زودگذر پیری را هم عفت پیشه می‌کردند که این برای خودشان هم پوشاننده‌تر بود! چهارم آنکه برای بی بی‌سی نگرانیم! روزگاری بزرگان سیاست پای رادیوی انگلیس می‌نشستند. الان تشخیص اینکه این شبکه را زردنویسان رسانه‌ای اداره می‌کنند یا ربات‌ها دشوار است. گیرم که پیرزنی بدون روسری از خانه بیرون آمد و گشتی زد و دوباره به خانه برگشت، از منظر بی‌بی‌سی چه اتفاقی افتاده که صفحات مجازی خود را پر کرده است از این آمدوشد؟!

اینکه چیزی برای انتشار ندارید و ناچار دست از سر افسانه‌های بالای شصت‌سال سرگردان در کوچه‌وبازار برنمی‌دارید، قابل‌قبول نیست. شما الان باید هر روز از فروپاشی ائتلاف جرج‌تاون گزارش بروید! شما حتی برای آنان بلیت پرواز به ایران رزرو کرده بودید، حالا که یکدیگر را به دیکتاتور و نفهم و مزدور این‌وآن بودن متهم می‌کنند، رهای شان کرده‌اید و چسبیده‌اید به بایگانی پیرزنان؟! حیف بی بی‌سی نیست که خبرنگاری با شاهزاده به اسرائیل نفرستاد؟! شاهزاده مگر مجبور نشد در مراسم مذهبی دیوار ندبه که تفکیک زن و مرد داشت، شرکت کند؟! می‌توانستید همان‌جا درباره زن‌زندگی از او بپرسید و کاری حرفه‌ای کنید! یا اینکه همین الان می‌توانید با نازنین و گلشیفته و شیرین و بقایا تماس بگیرید و از ساعت ورود به ایران سؤال کنید. مگر کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری حرام شده است که از بایگانی افسانه می‌سازید؟!

یک کار حرفه‌ای می‌تواند این باشد که مثل همیشه سابقه‌ای از خبر در پایان بیاورید، مثل این نمونه:این بازیگر ایرانی سه سال پیش در یک برنامه تلویزیونی گفته بود «عاشق انقلاب و رهبرم هستم! انقلاب اسلامی بهترینه و من خیلی به انقلاب اسلامی مدیون هستم!»

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    2 0
    مرده شور برخی زنان سلبریتی های عفریته نمک نشناس را ببرم. خدا رسواشون کنه
  • سید IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    2 0
    وقتی بهائیان نجس و حرامی مزدور انگلیس از شعبان بی مخ ها و پری بلنده ها برای تکرار کودتا در ایران ناامید می شوند و به ناچار دست به دامن هرزه های اراذل و اوباش یقه سفید می شوند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس