کد خبر 1485421
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
عسگری: کمیته داوران وقیحانه رفتار می‌کند/ افشاریان می‌خواست در ۴۵ سالگی داوری کند

کارشناس داوری فوتبال درباره وضعیت کمیته داوری اظهار داشت: کمیته روح و روان داوران را بهم ریخته است و رفتاری وقیح‌تر از برخوردش در کارشناسی‌ها وجود ندارد.

به گزارش مشرق، حسین عسگری دوشنبه شب در گفت و گویی تلویزیونی در خصوص وضعیت کمیته داوران اظهار داشت: این کمیته روح و روان داوران را بهم ریخته است. تا شب قبل دربی اسم‌های زیادی برده شد. این بازی برای آن‌ها خیلی مهم است؛ وقتی به داوری اعلام می‌کنند که داور دربی است و این موضوع عملی نشود، روحیه آن شخص کاملا نابود می‌شود. اگر پنالتی استقلال در بازی دربی اعلام می‌شد باز هم کمیته داوران، از این تصمیم دفاع می‌کرد و هیچ چیزی وقیح‌تر از این موضوع وجود ندارد. در کلاس‌های آموزشی همین صحنه را پنالتی اعلام کردند اما در حین بازی پنالتی گرفته نشد در حالی که همه داوران این مسئله پنالتی می‌دانستند و کمیته داوران نه.

وی ادامه داد: کمیته داوران از پاسخ دادن طفره می‌روند و درحال نابود کردن داوری هستند. فقط نظر ۲، سه نفری که پنالتی را تایید نکردند را پخش کردند تا حرف خودشان را تایید کنند. به کسانی استناد می‌کنند که اصلا جایگاه بالایی در داوری آسیا ندارند.

بیشتر بخوانید:

دوباره به پرسپولیس آپشن غیرقانونی می‌دهید؟ +فیلم

کارشناس داوری فوتبال دلیل سطح پایین داوران را اینطور توضیح داد: مسئولین کمیته تعداد بالای داوران را علت ضعف سطح داوری می‌دانند. درحالی که زد و بند و باج دادن به هیات‌های فوتبال برای رای آوردن در انتخابات‌ها دلیل اصلی بالا بودن تعداد داوران بی کیفیت در لیگ ها است.

وی افزود: در حال حاضر برای کم کردن تعداد داوران، به برخی که سن آن‌ها بالا می‌رود ایراد می‌گیرند اما خود آقای افشاریان می‌خواست در ۴۵ سالگی داوری کند ولی در تست ها رد شد و ما از او استفاده نکردیم. الان افشاریان به داورهای دیگر مانند آقای خورشیدی و سیدعلی می‌گوید کنار بروند تا بگوید که تعداد داوران را کم کرده است.

عسگری عنوان کرد: خداداد افشاریان ۱۸ سال پیش در کلاس ملی من مردود شد؛ چرا؟ چون تخلف و تقلب کرد. تهمت زدن راحت است؛ او غیر از این کاری نمی‌تواند کند. حالا شما شدی صادق و من شدم ناصادق؟ همچین آدمی که متخلف و متقلب است می‌تواند داور سالم تربیت کند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    1 1
    اين بابا چون مسيوليت را ازش گرفتن داره چرت و پرت مي گويد
    • sahand IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      0 0
      چرت اونیه که میفهمه و خودشو به احمقی میزنه...خخهخ
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    1 1
    فرهاد مجیدی سال قبل بدرستی افشاریان و خسروی را شیتیل بگیران پس پرده معرفی کرد که چینش داوران گرامی را در خدمت ی تیم خاص انجام می دادند و امسال بی محاباتر این وظیفه را انجام می دهند
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      0 0
      حتما از ابوادریس آمار گرفته بود!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس