سامانه شبیه‌ساز «مصاف یک» رونمایی شد

سامانه شبیه‌ساز تیراندازی سلاح سبک، «مصاف یک» با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش رونمایی شد.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد در ادامه بازدید از منطقه پدافند هوایی جنوب غرب، سامانه شبیه ساز تیراندازی سلاح سبک، «مصاف یک» را در این منطقه پدافندی رونمایی کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در آیین رونمایی از این سامانه که به منظور انجام تمرینات تیراندازی و ارتقا سطح مهارت کارکنان طراحی شده است گفت: حفظ توانمندی‌ها و مهارت‌های نظامی کارکنان در کنار روحیه دینی و معنویت از الزامات نظامی بودن است.

صباحی‌فرد با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی آماده و با روحیه در ارتش افزود: اگر ما صرفاً متکی به تجهیزات بودیم هرگز نمی‌توانستیم بیش از ۶۰۰ فروند از هواپیماهای دشمن را در دفاع مقدس سرنگون کنیم و بالاتر از بحث تجهیزات، آن روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی و آن قدرت فکر خلاقانه‌ای که رزمندگان داشتند باعث می‌شد طرح‌های بزرگ پدافندی را ‌طرح‌ریزی و اجرا کنیم.

وی ادامه داد: در زمان هشت سال دفاع‌مقدس ما چند نوع سلاح بیشتر نداشتیم اما امروز انواع و اقسام سلاح‌ها را دارا هستیم، در زمینه‌های کشف، شناسایی و سامانه‌های درگیری در بُردهای مختلف انواع سلاح‌ها و تجهییزات را در اختیار داریم و امروز دشمنان ما جرأت نخواهند کرد نگاه چپ به آسمان مقدس ما داشته باشند و این به خاطر سلاح‌ها و تجهیزات بومی و در رأس آن نیروی انسانی متعهد و متخصصی است که با این سامانه‌ها کار می‌کنند.

بنابراین گزارش، سامانه شبیه‌ساز تیراندازی سلاح سبک «مصاف یک»، همه صحنه‌های تیراندازی را در قالب نرم‌افزار شبیه‌سازی کرده و با استفاده از اسلحه‌های ژ۳، کلاشینکف و کلت امکان تیراندازی به کمک لیزر را دارد و حرکات و علایمی که تیرانداز در محیط واقعی احساس می‌کند با استفاده از تجهیزات تعبیه شده در سالن قابل لمس و مشاهده است به صورتی که یک محیط واقعی در هنگام تیراندازی را تداعی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس