امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشستی به همراه جمعی از مدیران دو دستگاه درباره تمهیدات برگزاری کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، به منظور تمهید برگزاری کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار،«سلاجقه» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و حسین امیرعبداللهیان به همراه جمعی از مدیران دو دستگاه روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت در محل وزارت امور خارجه جزئیات برگزاری این نشست بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

برگزاری این رویداد مهم در قطعنامه سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد در موضوع گرد و غبار به اتفاق آراء به تصویب رسید. دعوت از وزرا و مسؤولان ارشد بیش از ۵۰ کشور درگیر با معضل گردوغبار و همچنین روسای برخی سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی برای شرکت در این اجلاس پیش بینی شده است. اجلاسی که ذیل دستورکار سازمان ملل متحد در تهران برگزار خواهد شد.

گسترش بی سابقه طوفان‌های گرد و غبار در جهان به ویژه در غرب آسیا و شمال آفریقا ناشی از تغییرات اقلیمی، کاهش بارندگی، تشدید خشکسالی و سوء مدیریت منابع آبی موجب شده میلیون ها نفر از ساکنان این مناطق با مشکلات و خطرات جدی مواجه شده و رشد و توسعه کشورهای این مناطق با چالش‌های قابل توجهی روبرو شود.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهایی که طی سالیان اخیر به شدت در معرض این طوفان‌ها و پیامدهای آن قرار داشته، در ادامه تلاش های خود از جمله میزبانی اجلاس وزرای محیط زیست در تهران در تیرماه ۱۴۰۱ ، درصدد است در مقام پرچمدار مقابله با این پدیده از طریق جلب همکاری و مشارکت حداکثری کشورهای منطقه و دیگر کشورها و سازمان‌های علاقه‌مند، هم افزایی بین ساز و کارهای محیط زیستی موجود در منطقه و جهان و بسیج منابع مالی و تهیه و اجرای برنامه های اقدام مشترک گامی اساسی در راستای ایجاد امنیت و توسعه برای همه بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس