سردار تنگسیری- نمایه

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به فرا رسیدن دهم اردیبهشت، سالروز ملی خلیج فارس، گفت: با بررسی منابع و ظرفیت‌های خدادادی و منحصر به فرد در خلیج فارس می‌توان گفت خلیج فارس گنج است.

به گزارش مشرق، سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی به مناسبت روز ملی خلیج فارس، با اشاره به مأموریت ذاتی نیروی دریایی سپاه در حفاظت و صیانت از خلیج فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با متحمل شدن هزینه‌های بسیار زیاد، امنیت پایداری را در این منطقه برقرار نموده که اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت الآن معلوم نبود استکبار و استعمار جهانی منابع غنی انرژی این منطقه را مثل برخی جاهای دیگر، تاراج و غارت می‌کردند، بنابراین امروز دنیا باید مدیون جمهوری اسلامی باشد که اجازه نداده منابع و منافع با ارزش در خلیج فارس دستخوش غارت استعمارگران شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری که فرمودند خلیج فارس خانه ماست، تصریح کرد: ما به گونه‌ای که از خانه و اهل خانه خود دفاع می‌کنیم همان‌گونه از خلیج فارس و منابع و منافع آن صیانت و حفاظت می‌کنیم و خواهیم کرد و اجازه هیچ گونه تعرضی به منابع آن به کسی نمی‌دهیم. وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه پیام صلح، دوستی و برادری را به کشورهای برادر مسلمان همسایه منتقل نموده‌است، گفت: امروز وحدت و اتفاق جامع بین همه کشورها و امت‌های اسلامی لازم و ضروری است و ما همواره مثل همیشه به دنبال استمرار صلح، برادری و برقراری تعاملات هم افزا بین کشورهای حوزه جغرافیایی خلیج فارس بوده و باور داریم با ظرفیت و امکاناتی که در کشورهای همسایه وجود دارد می‌توانیم با همگرایی و هم افزایی مؤثر، امنیت پایداری را به منظور برقراری تعاملات اقتصادی و رونق توسعه تجارت منطقه‌ای و جهانی برقرار کنیم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه خلیج فارس یک جغرافیای بسته حدود ۲۳۸ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، گفت: حضور ناوهای برخی کشورهای بیگانه در خلیج فارس، نظام و محیط اکو سیستم و زیست دریایی آن را مورد تعرض قرار می‌دهد و اگر اتفاقی برای این ناوها که عمدتاً سوخت آن‌ها هسته‌ای می‌باشد، رخ دهد؛ ده‌ها سال نظام اکوسیستم خلیج فارس را تخریب و از بین خواهد برد. این موضوع بسیار مهم و حیاتی است. فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: حضور نامشروع امریکای متجاوز در این منطقه، ثبات امنیت خلیج فارس را به خطر انداخته و تأکید ما این است که آن‌ها زودتر این منطقه را ترک کنند تا این منطقه حساس، امن‌تر شود.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری با تأکید بر اهمیت جزایر مهم در خلیج فارس که بسیار راهبردی و سوق‌الجیشی هستند، تصریح کرد: بنا داریم جزایر نازعات خلیج فارس را با ایجاد زیرساخت‌های مسکونی، برای سکونت مردم آماده کنیم و این فرمان فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) است که مردم در جزایر زندگی کنند و امنیت جزایر را مردمی نماییم البته در برخی جزایر این موضوع محقق شده که باید بیشتر موضوع سکونت مردمی و بسترسازی آن را تقویت نماییم.

وی افزود: مردمی نمودن سکونت در جزایر، نشان می‌دهد که ما دنبال تنش زایی نیستیم، وقتی اولین شخص مملکت و مقام معظم، ولی امر ما می‌فرمایند آنجا را باید برای سکونت مردم فراهم کنیم، یعنی ما به دنبال مردمی نمودن امنیت منطقه هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس