,;'s

این روزنامه‌ی آمریکایی به نقد «سیاست کووید» دولت جو بایدن، از جمله واکسن‌های اجباری، پرداخت و در مجموع آن را یک شکست کامل، مبتنی بر اطلاعات ناقص و دعاوی دروغ توصیف کرد.

به گزارش سرویس جهان مشرق، روزنامه‌ی «نیویورک پست» در گزارشی به تاریخ ۱۴ آوریل(۲۵ فروردین)، به نقد «سیاست کووید» دولت جو بایدن، از جمله واکسن‌های اجباری، پرداخت و در مجموع، آن را یک شکست کامل، مبتنی بر اطلاعات ناقص و دعاوی دروغ توصیف کرد.

مجوز «اضطراری» برای ژن‌درمانی مردم به نام واکسن/ سیاست واکسن اجباری دولت بایدن کاملا اشتباه بود
نیویورک پست: «علم فاسد پشت اجبار واکسن کووید توسط بایدن»

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، در ۹ سپتامبر ۲۰۲۱ فرمان داد که بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی باید واکسن کووید را تزریق کنند.

اما ایمیل‌های جدید فاش شده نشان می‌دهد که یافته‌های سازمان غذا و دارو در پشت این دستور، یعنی گواهی رسمی واکسن‌ها به عنوان راهکار "ایمن و موثر"، نتیجه یک سیاست بوروکراتیک مبتنی بر ادعا و تطمیع بوده است.

سازمان غذا و داروی فدرال(FDA) واکسن‌های کووید را به صورت اضطراری در دسامبر ۲۰۲۰ تأیید کرده بود، حتی قبل از این که بایدن به قدرت برسد.

کاخ سفید فرض می‌کرد که این یک اکسیر است تا به وسیله‌ی آن، بایدن بتواند آمریکایی‌ها را از شر کووید نجات دهد.

اما به زودی مشخص شد که بسیاری از آمریکایی‌ها در مورد تزریق واکسن تردید داشتند، که یک دلیل عمده‌ی آن، مجوز «اضطراری» FDA و طی نشدن مراحل کارآزمایی و آزمایش‌ها روی این واکسن‌ها بود.

مجوز «اضطراری» برای ژن‌درمانی مردم به نام واکسن/ سیاست واکسن اجباری دولت بایدن کاملا اشتباه بود

بسیاری از آمریکایی‌ها مدت‌هاست که درباره‌ی واکسن‌ها محتاط هستند، از جمله کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که برای نمونه، از واکسن آنفولانزا اجتناب می‌کنند.

این در حالی است که رئیس جمهور، هنوز هم، با شوری انجیلی از واکسن ها دفاع می کند.

او در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۱ در تالار شهر CNN اصرار داشت: «اگر این واکسن‌ها را بزنید، به کووید مبتلا نخواهید شد.»

البته اکنون روشن شده که این ادعای بایدن کاملا نادرست بود و در همان مقطع هم، او این اشتباه را احتمالا به این دلیل صورت داد که مراکز کنترل و پیشگیری تصمیم گرفته بودند که هیچ مورد ابتلاء به کووید را که منجر به مرگ یا بستری در بیمارستان نمی شد، در آمار مبتلایان کووید ثبت نکنند!

مجوز «اضطراری» برای ژن‌درمانی مردم به نام واکسن/ سیاست واکسن اجباری دولت بایدن کاملا اشتباه بود

در مورد تأییدیه‌ی صرفا اضطراری واکسن‌ها، بایدن به مستمعین خود اطمینان می داد که «گروهی از دانشمندانی که ما گرد هم می‌آوریم» خیلی زود «تایید نهایی» را هم دریافت خواهند کرد.

در واقع، زمانی که فایزر در ماه می ۲۰۲۱ درخواست تایید کامل کرد، FDA اعلام کرد که قصد دارد در ژانویه ۲۰۲۲ تصمیم خود را اعلام کند.

اما ظاهرا کاخ سفید بسیار عجله داشت و این اندازه صبور نبود.

ایمیل‌های تازه منتشر شده‌ی «ماریون گروبر»، رئیس وقت دفتر بررسی واکسن سازمان غذا و دارو، نشان می دهد که «جَنِت وودکاک»، سرپرست موقت سازمان غذا و دارو در آن مقطع، نگران بود، چرا که"ایالت‌ها نمی‌توانستند بدون تأیید نهایی FDA واکسیناسیون اجباری را الزامی کنند."

گروبر همان موقع هشدار داد که به دلیل "شواهد فزاینده ارتباط این واکسن و ایجاد میوکاردیت (به ویژه در مردان جوان) به ارزیابی کامل نیاز است." میوکاردیت از عوامل اصلی افزایش چشمگیر سکته‌های قلبی ناگهانی در افراد جوان در دو سال اخیر بوده است.

مجوز «اضطراری» برای ژن‌درمانی مردم به نام واکسن/ سیاست واکسن اجباری دولت بایدن کاملا اشتباه بود

پس از مخالفت گروبر، وودکاک یک زیردستان وفادار را مسئول این فرآیند قرار داد و واکسن در ۲۳ آگوست تایید کامل شد.

بایدن در آن روز به دستیابی به "نقطه عطف کلیدی" کووید افتخار کرد و تایید FDA را "استاندارد طلایی" نامید و به زعم خود، ثابت کرد که واکسن ها «ایمن و موثر» هستند.[۱]

به قول پولیتیکو، اِعمال نفوذ کاخ سفید باعث »شورش» در FDA شد: گروبر و معاون ارشدش در اعتراض به این تصمیم، استعفا دادند.[۲]

هنگامی که بایدن در ۹ سپتامبر سخنرانی خود را برای واکسن اجباری ایراد کرد، قول داد "کار [در مورد کووید] را با حقیقت، با علم، به پایان برساند."

اما کاخ سفید قبلاً حقیقت را مدفون و دانشمندان مخالف را عملاً تبعید کرده بود.

در واقع، یک ادعای کلیدی دیگر بایدن قبلاً زیر سوال رفته و باطل شده بود: واکسن ها انتقال را متوقف می کنند.

مجوز «اضطراری» برای ژن‌درمانی مردم به نام واکسن/ سیاست واکسن اجباری دولت بایدن کاملا اشتباه بود

اواخر ژوئیه ۲۰۲۱ اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه تقریباً ۵۰۰ نفر از افراد واکسینه شده در بازدیدهای تعطیلات از شهر پراوینس‌تاون ایالت ماساچوست به کووید مبتلا شدند.

در ۳۰ ژوئیه، واشنگتن پست و نیویورک تایمز اسناد فاش شده مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری را منتشر کردند که هشدار می‌داد واکسن‌ها در توقف زنجیره‌ی انتقال، کاملا ناکام هستند.

حساب نیویورک تایمز در توییتی نوشت:

"نوع دلتا به اندازه آبله مرغان مسری است و ممکن است توسط افراد واکسینه شده به همان سهولت واکسینه نشده‌ها سرایت کند."

بن واکانا، سخنگوی دولت در امور کووید، به طرز هیستریکی، گزارش واشنگتن‌پست را «کاملاً غیرمسئولانه» خواند و نیویورک تایمز را با یک خروش تمام عیار شلاق زد: «شما دارید اشتباه می زنید!»

مجوز «اضطراری» برای ژن‌درمانی مردم به نام واکسن/ سیاست واکسن اجباری دولت بایدن کاملا اشتباه بود

مجوز «اضطراری» برای ژن‌درمانی مردم به نام واکسن/ سیاست واکسن اجباری دولت بایدن کاملا اشتباه بود

اما در ۵ آگوست، روشل والنسکی، رئیس CDC، اعتراف کرد که واکسن‌ها نتوانستند از انتقال کووید جلوگیری کنند.

هفته بعد، یک مطالعه کلینیک مایو نشان داد که واکسن فایزر تنها ۴۲ درصد مؤثر بوده است - کمتر از استانداردی که FDA معمولاً برای تأیید واکسن در نظر می گیرد.

هیچ کدام از این‌ها برای دولتی که تصمیم گرفته بود واکسن را نقطه‌ی ثقل و تقریبا «همه چیز» در پاسخ خود به کووید ۱۹ معرفی کند، مهم نبود: بایدن در ۹ سپتامبر دستور واکسن اجباری برای کارمندان بخش خصوصی را صادر کرد.

و تایید نهایی FDA بسیاری از مدارس، کالج ها و سایر سازمان ها را بر آن داشت تا دستورات خود را تحمیل کنند. (در آن زمان از پیش کاملا روشن شده بود که جوانان با حداقل خطر ابتلا به کووید مواجه هستند.)

با این حال، واکسن‌ها در برابر انواع جدیدی از کووید که «کارشناسان» مدت‌ها پیش‌بینی می‌کردند که اتفاق بیفتد، کمتر مؤثر بودند.

جو بایدن در برابر موج‌های جدید کاملا منفعل و نظاره‌گر شد.

تا ژانویه ۲۰۲۲، کشور روزانه شاهد یک میلیون مورد جدید کووید-۱۹ بود و تعداد مرگ و میرهای وحشتناکی در بین افراد واکسینه شده و واکسینه نشده وجود داشت - در حالی که دادگاه عالی دستور واکسن بایدن را برای ۸۴ میلیون کارمند خصوصی در روز سیزدهم ژانویه لغو کرد.

همه‌گیری همچنان پایان یافت، همانطور که همه‌گیری‌ها همیشه انجام می‌دهند: جمعیت به «ایمنی گله‌ای» رسیدند.

تایید شتابزده واکسن کووید، یک قمار خرکی(riverboat gamble) بود.

با این حال، دولت همچنان در حال اِعمال تزریق‌های جدید، از جمله تقویت کننده ها(بوستر) است - بی توجه به خطراتی جدی مانند تهدید میوکاردیت در میان مردان جوان واکسینه شده (خطر ۴ تا ۲۸ برابر افزایش می یابد).

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها {دست‌کم در ظاهر}در حال بررسی ارتباط احتمالی بین واکسن فایزر و سکته مغزی در سالمندان است.

واکسن‌های کووید همچنان می‌توانند از افراد مسن و افرادی که مشکلات سلامتی شدید دارند محافظت کنند.

اما از اوایل سال ۲۰۲۲، بیشتر مرگ و میر ناشی از کووید در میان افرادی که کاملاً واکسینه شده اند، اتفاق افتاده است.[۳]

تحقیقات پزشکی بیشتری برای آشکار کردن مزایا و خطرات واکسن‌ها ضروری است.

در همین حال، کمیته فرعی منتخب مجلس نمایندگان برای همه‌گیری ویروس کرونا، از سازمان غذا و داروی آمریکا مجموعه‌‎ای از اسناد را در مورد تأیید شتابزده واکسن خود طلب کرده است، در حالی که سیاست گذاران بایدن همچنان شفافیت را به عنوان یک طاعون تلقی می کنند که باید به هر قیمتی از آن جلوگیری شود.

زمانی، اگر پرونده‌های فدرال بالاخره باز شوند، چه تعداد رسوایی دیگر در سیاست کووید دولت فاش خواهد شد؟

به نظر می رسد که این گزارش نیویورک‌پست، در امتداد موجی است که در ماه‌های گذشته در باب افشای پشت‌پرده‌ی سیاست‌های کووید و ناراستی و پنهان‌کاری نهادهای مسوول در آمریکا و سایر کشورهای غربی به راه افتاده است.

در همین راستا، اخیرا دکتر پیتر مک‌کالو، منتقد صریح دستورات و جرم‌انگاری‌های غیرقانونی مرتبط با کووید-۱۹، سندی را کشف کرد که به وضوح نقش عواملی چون ارتشاء گسترده در سیستم مراقبت‌های بهداشتی را در ماجرای کووید و واکسن‌های ژنتیک نشان می دهد.

در سند موسوم به «برنامه تشویقی ارائه‌دهنده‌ی واکسن کووید-۱۹»، سندی که راهکارهای تشویقی را برای پزشکان و کادر درمان برای سوق‌دادن افراد به سوی واکسن کووید بیان می دارد و توسط Anthem Blue Cross Blue Shield Medicaid منتشر شده است، چنین آمده است:

"واکسن زدن در برابر کووید-۱۹ یکی از بهترین و ایمن‌ترین راه‌هایی است که افراد می‌توانند از خود و خانواده‌شان در برابر این ویروس محافظت کنند. به‌عنوان یک تمرین برای مشارکت‌ در برنامه تشویقی ارائه‌دهندگان واکسن کووید-۱۹، ما با ارائه مشوق‌هایی برای کمک به بیماران در تصمیم به زدن واکسن، تلاش سخت شما را ارج می نهیم."[۴]

مجوز «اضطراری» برای ژن‌درمانی مردم به نام واکسن/ سیاست واکسن اجباری دولت بایدن کاملا اشتباه بود

سپس این سند مشوق‌های مالی انحرافی شامل حداکثر ۱۲۵ دلار پاداش نقدی به ازای هر واکسن تزریق شده را تشریح می کند. جای تعجب نیست اگر دست‌کم بخشی از کادرهای درمانی که این‌گونه نمک‌گیر می شدند، احتمالاً انگیزه ای برای ارائه اطلاعات کافی به بیماران و مراجعین، در مورد این ژن درمانی آزمایشی و یک انتخاب آگاهانه برای سلامتی خود، نداشته‌اند.


[۱] https://it.usembassy.gov/remarks-by-president-biden-on-the-covid-%E۲%۸۱%A۰۱۹-response-and-the-vaccination-program/

[۲] https://www.politico.com/news/۲۰۲۱/۰۸/۳۱/biden-booster-plan-fda-۵۰۸۱۴۹

[۳] https://www.washingtonpost.com/politics/۲۰۲۲/۱۱/۲۳/vaccinated-people-now-make-up-majority-covid-deaths/

[۴] https://providers.anthem.com/docs/gpp/KY_CAID_PU_COVID۱۹VaccineProviderIncentiveProgram.pdf?v=۲۰۲۱۱۰۱۲۱۸۱۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 2
    همه کار می کنید تا از زیر دین قتل اون همه ایرانی که به دلیل مخالفت با ورود واکسن جان دادند تبریه بشین. اما تاریخ شما را رها نخواهد مرد.
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      0 0
      یک نفر از جان باختگان رو نام ببر
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    ها ها ها ها تشکر ویژه ای دارم از خودم که نرفتم واکسن بزنم ههه
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    یادتون باشه که یانکی جماعت در کل ازش خیری به کسی نمیرسه، مجانی هم چیزی بهتون داد بندازینش تو اولین سطل آشغال سر راهتون!!! یانکی خوب فقط یانکی مرده هست و لاغیر!!!!!
  • احسان US ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 0
    این گزارشات زرد را از نشریات اینترنتی دست راستی آمریکایی طرفدار ترامپ ترجمه میکنید. واقعاً جای تأسف است. بجای انعکاس مشکلات کشور و ارائه ره حل از طرف کارشناسان دلسوز تئوری توطئه ترویج میکنید. خوب اگر واکسن بد است چرا مخبر میلیارد ها تومان پول مردم ایران زا خرج پروژه اش کرد. البته تشت رسواییش افتاد.
  • آمریکا آفتاب لب بوم IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 2
    اینها همش دروغه. هر کسی فایزر زده دیگه دست حضرت عزرائیل علیه السلام هم بهش نمی رسه چه برسه بیماری و مرض. خخخخخخخخ
  • وحیده IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 1
    درود بر مشرق نیوز که حق و حقییقت رو میگه و راضی به پنهان‌کاری نیست....
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      1 0
      البته به شرطی که منافع و سلایقش اجازه بده. زمانی که کرونا شایع بود و مردم رو به اجبار واکسن میزدن مطالب و دلایل مخالفان واکسن رو که منتشر نمیکرد هیچ حتی همینجا هم نظارت رو سانسور میکرد
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    ژن جنون سلطه بایستی درمان شود. لازمه بقای حیات در زمین.
  • ارش IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    1 1
    واکسن اشتباه است عنبر نسا خوب است منطق مشرق برای ماست مالی!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس