حضور هیأت نیروهای مسلح ایران در مجمع عمومی سیزم به میزبانی مسکو

هیأتی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هدف شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی ورزش‌های ارتش های جهان وارد مسکو پایتخت روسیه شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رضا باقری دبیر سیزم و رئیس روابط بین الملل سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح شامگاه جمعه افزود:‌ امیر سرتیپ دوم فرشاد نجفی پور به عنوان رئیس کمیته جودو سیزم جهان در این رویداد شرکت کرده است.

به گفته وی، در این مجمع، تیم نظامی ایران گزارش کاملی از فعالیت های ورزشی بین المللی نیروهای مسلح در سال ۲۰۲۲ شامل مسابقات تکواندو نظامیان جهان در تهران و صعود مشترک به قله دماوند به نام صعود برای صلح و همچنین فعالیت ورزشی نیروهای مسلح در سال های آینده ارائه خواهد کرد.
دبیر سیزم ایران اظهار داشت:‌ در حاشیه این مجمع، ملاقات های دو جانبه با هیات های نظامی ورزشی کشورهای مختلف از جمله میزبان برگزار می شود و درباره همکاری های دوجانبه ورزشی تبادل نظر خواهد شد.

بنا بر این گزارش، قرار است در این مجمع که یکشنبه به کار خود پایان می دهد، امیر سرتیپ دوم فولادی و سرهنگ باقری از جمهوری اسلامی ایران مدال شایستگی سیزم را دریافت کنند.

بنا بر گزارش دیگری، هیات اعزامی نیروهای مسلح ایران در دیداری صمیمانه با سفیر کشورمان در مسکو حضور یافت.

در این نشست، امیر سرتیپ دوم فولادی رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان گزارشی از روند برگزاری اجلاس های جهانی سیزم به نقش فعال ایران در این مسابقات و همچنین اهمیت جهانی و بین المللی آن پرداخت.

در این دیدار که ناخدایکم رضا خسروی مقدم وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، کاظم جلالی سفیر کشورمان ضمن خوش آمدگویی به هیئت نظامی ستاد کل نیروهای مسلح، شرکت در اجلاس های بین المللی و تلاش برای کسب کرسی و نمایندگی در این اجلاس ها برای کشور را زمینه ساز معرفی صحیح جمهوری اسلامی ایران در نظام بین الملل، احقاق حقوق کشور و فرصت بسیار مهم برای تعامل و گفتگو با جامعه بین المللی در راستای توسعه دیپلماسی دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس