کد خبر 1484219
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
کی‌یف: مهمات سامانه‌های پدافند هوایی رو به اتمام است

وزیر دفاع اوکراین ضمن اشاره به تمام‌شدن موشک‌ها و راکت‌های سامانه‌های پدافند هوایی این کشور، مدعی شد که کی‌یف آماده انجام ضدحمله علیه نیروهای روسیه است.

به گزارش مشرق، «اُلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین امروز (جمعه) اذعان کرد که مهمات سامانه‌های پدافند هوایی این کشور، علی‌رغم کمک‌های تسلیحاتی گسترده غرب، رو به اتمام است.

رزنیکوف در مصاحبه با رسانه‌های اوکراینی گفت که موشک‌های ضد هوایی ساخت شوروی در حال تمام شدن هستند و کی‌یف به آمریکا و متحدانش نیاز دارد تا تسلیحات بیشتری از جمله جت‌های جنگنده برای کاهش شکاف [نظامی] با روسیه فراهم کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «سیستم پدافند هوایی ما مربوط به زمان شوروی است و اکنون ذخایر موشکی آن رو به اتمام است. اگر آنها (موشک‌های پدافندی) را تولید نکنیم، باید جای آنها را با چیز دیگری پر کنیم».

وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه هدف کی‌یف دستیابی به جنگنده‌های ائتلاف ناتو است، اظهار داشت: «هواپیمای جنگی نسل مدرن، بخشی کامل از دفاع هوایی است. هنگامی که آنها را داشته باشیم، شکاف‌های باقی مانده در سامانه‌های پدافندی شوروی از بین می‌رود».

طبق این گزارش، رزنیکوف همچنین خبر داد که نیروهای مسلح اوکراین آماده اجرای ضدحمله علیه نیروهای روسیه در جبهه جنگ هستند.

به نوشته اسپوتنیک، وی در این‌باره گفت: «آماده‌شدن برای ضدحمله رو به تکمیل است. ما علاوه بر دریافت سلاح، باید بتوانیم از تجهیزات نظامی خود نیز استفاده کنیم».

وزیر دفاع اوکراین همچنین افزود: «ما سلاح‌های نسبتاً مدرن دریافت کرده‌ایم؛ تانک‌های لئوپارد، چلنجر و آبرامز، اما فکر می‌کنم آبرامز به موقع برای این حمله آماده نخواهد شد. تجهیزات خودی نیز تا حدی تحویل داده شده است. از نظر جهانی، ما برای حمله آماده هستیم».

پیش از این نیز «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته بود زمان اجرای ضد حمله اوکراین به روسیه، به تصمیم رئیس جمهور این کشور بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    مرگ بر روسیه متجاوز مرگ بر پوتین کثیف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس